سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنیس المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

قهرمانی جوکوویچ با عبور از نابغه اسپانیایی/ صربیناتور جاودانه شد

فینال رقابت‌های تنیس انفرادی مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز با قهرمانی جوکوویچ به پایان رسید.

دیدار فینال تنیس انفرادی مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز در زمین فیلیپ شاتریه بین نواک جوکوویچ صربستانی بخت شماره یک قهرمانی و کارلوس آلکاراز اسپانیایی بخت شماره ۲ قهرمانی برگزار شد که جوکوویچ ۳۷ ساله موفق شد در دو دست پیاپی بر نابغه ۲۱ ساله تنیس دنیا چیره و برای نخستین فاتح المپیک شود.

نوله هر دو دست را به سختی و با نتایج ۷ به ۶ از آلکاراز برد.  جوکوویچ که پرافتخارترین تنیسور تاریخ محسوب می‌شود، تنها مدال المپیک را در کارنامه پرافتخارش کم داشت و امروز توانست پس از سه تلاش ناموفق در سه دوره المپیک، بالاخره فاتح بزرگترین میدان ورزشی جهان شود.

مدال ارزشمندی که جایگاه این اسطوره تمام‌نشدنی را به عنوان پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ بیش از پیش تثبیت کرد.

صربیناتور با این پیروزی بعد از آندره آغاسی، اشتفی گراف، رافائل نادال و سرینا ویلیامز پنجمین بازیکن تاریخ لقب گرفت که علاوه بر گرند اسلم‌های چهارگانه، قهرمان بخش انفرادی رقابت‌های المپیک می‌شود.

او همچنین تنها بازیکنی است که تمامی عناوین مهم تنیس شامل چهار گرند اسلم، فینال تور جهانی، ۹ مسترز ۱۰۰۰ امتیازی، دیویس کاپ و طلای المپیک را در کارنامه دارد.

هم‌چنین بعد از سال ۱۹۸۸ که تنیس به رقابت‌های المپیک برگشت، جوکوویچ با ۳۷ سال و ۷۴ روز مسن‌ترین قهرمان بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان لقب گرفت.

کمتر از یک ماه قبل این دو تنیسور بزرگ جهان در فینال ویمبلدون مقابل هم قرار گرفته بودند که آلکاراز به راحتی و در دو دست پیاپی موفق شد از سد صربیناتور عبور کند و حالا جوکوویچ موفق شد انتقام بگیرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
جکوویچ یک اسطوره تمام نشدنی در جهان ورزش تنیس است با هزاران مدال رنگارنگ از مسابقات ورزشی گرفته الان مرد شماره یک تنیس دنیا شد با قهرمانی در المپیک پاریس فرانسه او گذشت از همه سختی های زندگی اش بالاخره برای اولین بار مدال طلای المپیک گرفت الان هم روی سکوی قهرمانی ایستاد وسرود کشورش را خواند با پشتکار زیاد ومسابقات زیاد وتمرین واستراحت کافی وتغذیه مناسب و داشتن یک سرمربی کار بلد الان قهرمان دنیا شده پایان/
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
سگ اصحاب کهف چه رنگی بود؟