سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حمله صهیونیست‌ها به دو مدرسه در غزه دست‌کم ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیدند

ده‌ها نفر در جریان حمله اشغالگران به دو مدرسه در غزه به شهادت رسیدند که بیشتر آنان کودک بودند.

مرکز رسانه‌های فلسطین گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی به مدارس «حسن سلامه» و «النصر» در شهر غزه ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد زیادی زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، محمود بازل، سخنگوی دفاع مدنی فلسطین در غزه می‌گوید که نیرو‌های صهیونیست با بمباران این دو مدرسه یک «قتل عام به تمام معنا» را مرتکب شده‌اند و ۸۰ درصد تلفات این حادثه مربوط به کودکان است.  

صهیونیست‌ها روز گذشته نیز به یک مدرسه در شهر غزه که آوارگان را در خود پناه داده بود حمله کردند و دست‌کم ۱۰ نفر را به شهادت رساندند. حماس در واکنش به این حمله وحشیانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله اشغالگران به مدارس نشان دهنده اصرار آنان بر نسل‌کشی است.

رژیم صهیونیستی طی جنگ غزه بیش از ۸۰ درصد مدارس نوار غزه را به طور کامل ویران کرده یا به بخش‌هایی از آن‌ها آسیب رسانده است. کارشناسان سازمان ملل این اقدام را «مکتب کشی» و محروم کردم نسل بعدی فلسطینی‌ها از تحصیل توصیف کرده‌اند. نیویورک تایمز نیز در گزارشی ضمن تایید این ارقام اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ مدرسه در نوار غزه به طور مستقیم هدف توپخانه، بمب و یا موشک اسرائیل قرار گرفته و به طور کامل ویران شده است.  

در جریان این حملات مکرر، حتی مدارس تحت مدیریت آژانس آنروا که پناهگاه صد‌ها هزار نفر از آوارگان بوده و معمولا به عنوان «منطقه امن» در نظر گرفته می‌شوند نیز هدف حملات شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.