سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:

۱۲۰ غرفه صنایع دستی ویژه اربعین در ایلام برپا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برپایی ۱۲۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در مسیر برگشت زائران در استان خبر داد.

فرزاد شریفی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی (ع) در تمامی شهرستان‌های استان که محل تردد زائران اربعین است اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در کنار سایر سازمان‌ها مشغول به خدمات‌دهی است.

وی با بیان اینکه در کنار خدمات‌دهی به زائران جاذبه‌های گردشگری استان نیز معرفی می‌شود، بیان کرد: غرفه اطلاع‌رسانی گردشگری این اداره‌کل برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، معرفی اپلیکیشن (ایلام بلد) به‌منظور راهنمایی زائران ورودی به استان در قالب پخش فیلم و کلیپ‌های معرفی استان و همچنین توزیع اقلام تبلیغاتی و راهنمای گردشگری در پایانه مرزی مهران و درمسیر تردد زائران برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با بیان اینکه در این غرفه تلاش می‌شود که اقلام و مایحتاج زائران عزیز اربعین توزیع و ارائه شود، یادآور شد: روزانه هزاران نفر از زائران اربعین به‌منظور تردد از مرز مهران وارد استان ایلام می‌شوند که مردم این استان با داشتن قدمت فرهنگی بالا و معروف بودن به خونگرمی و مهمان‌نوازی به خوبی آماده پذیرایی و استقبال از این زائران هستند.

شریفی هدف از برپایی غرفه‌های صنایع دستی در مسیر تردد زائران را شناساندن و عرضه محصولات بومی محلی در راستای ترویج صنایع دستی استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تردد زائران اربعین زمینه آشنایی با صنایع دستی را در استان فراهم می‌کند، گفت: تردد زائران ضمن ارائه خدمات به زائران فرصتی را برای شناساندن صنایع دستی و سوغات محلی برای ایلامیان ایجاد کرده که باید از آن استفاده مناسبی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام یادآور شد: سال گذشته صنعتگران هنرمند ایلامی ۵۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال درآمد از محل فروش صنایع دستی و سوغات محلی کسب کردند.

شریفی اضافه کرد: در ایام اربعین سال گذشته نمایشگاه‌های صنایع دستی شامل ۱۵۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی در ایلام با هدف معرفی و فروش این محصولات دایر شد.

شریفی ادامه داد: بیشترین فروش متعلق به محصولات ریزی، چون چرم، محصولات و زیورآلات سنگ و مهره، سبد و کیف‌های حصیر، گلیم، جاجیم، کیف و رویه نمدی داشبورد، نمد، شیرینی جات و محصولات غذایی محلی و دیگر تولیدات بومی و سنتی استان بود.

برچسب ها: صنایع دستی ، زائران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.