سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصص و مهارت باید ملاک استخدام در واحد‌های صنعتی باشد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: باید تخصص و مهارت را ملاک پذیرش افراد در مراحل استخدام در واحد‌های صنعتی قرار دهیم و نیاز است توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

جلیل شهریاری در آیین گرامیداشت هفته ملی مهارت که در اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و اشتغال در هم تنیدگی بسیار زیادی به همدیگر دارد و نمی‌توان این ۲ مساله را از هم جدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشاغل تاثیرگذار و تاثیرپذیر از مساله مهارت‌آموزی هستند و توسعه بدون تخصص و مهارت آموزی اتفاق نخواهد افتاد، افزود: در توسعه پایدار نیروی انسانی عامل اصلی است و بدون نیروی انسانی متخصص این توسعه محقق نخواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان یادگیری و مهارت آموزی افراد جوان جامعه را در کاهش فقر بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: با برنامه‌ریزی که برای مهارت‌آموزی جوانان کرده‌ایم تلاشمان بر این است که فاصله‌ها را کاهش دهیم.

به گفته وی آموزش‌ها در کشور‌های توسعه یافته در مدارس و دانشگاه‌ها به سمت آموزش‌های مهارتی پیش رفته، اما در کشور‌های کمتر توسعه یافته سهم آموزش‌های مهارتی بسیار کمتر است.

شهریاری ادامه داد: در کشور و جامعه ما اهمیت بیشتری به مساله آموزش‌های رسمی، آکادمی، دانشگاهی و توجه کمتری به آموزش‌های مهارتی شده که موجب نارضایتی مدیران واحد‌های اقتصادی و صنعتی از نیروی انسانی مورد نیاز و مراجعه کننده به آنها شده است.

وی خاطرنشان کرد: گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای، بین المللی و قابل اتکا و ترجمه و در خارج از کشور بسیار ارزشمند است، اما در کشور ما حتی در واحد‌های معدنی و صنعتی هم که اعلام نیاز به نیروی انسانی می‌کنند اشاره و توجه به این مدرک نمی‌شود.

کسب رتبه نخست فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در کشور

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اداره کل رتبه نخست کشور در ۷۰ شاخص را کسب کرد، گفت: تلاش می‌کنیم با وجود مشکلات و مسائل پرچم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در این استان بالاتر نگه داریم.

وی از کسب رتبه نخست در شاخص‌های درآمدزایی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های صنعتی و معدن، ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی و کسب رتبه برتر اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ در بین دستگاه‌های زیر مجموعه اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی و ثبت رکورد بی‌سابقه کسب هفت مدال طلا در المپیاد‌ها در سه سال اخیر توسط فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد.

شهریاری با اشاره به اینکه در بخش خصوصی ۱۹۱ درصد رشد در ارتباط با مهارت آموختگان داشتیم و صدور مجوز‌ها از درگاه ملی مجوز‌ها به این بخش کمک شایانی کرده است، افزود: همچنین ۱۱۳ درصد رشد در آموزش‌های محیط کار واقعی محقق شد که ۱۰ هزار نفر از مجموع ۳۰ هزار نفر بخش دولتی را تشکیل می‌دهند که در ارتباط با مردمی‌سازی آموزش‌ها به ما کمک کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.