سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش یک ضرورت است

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: صلح و سازش از اهمیت بالایی برخوردار است و مشارکت مردم و مسئولین در گسترش و ترویج فرهنگ خیرخواهانه صلح و سازش یک ضرورت است که باید تحقق پیدا کند.

 علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان مشارکت مردم و مسئولین در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش را یک ضرورت دانست و بیان کرد: صلح و سازش آموزه دین مبین اسلام و مورد تاکید اولیای الهی است که باید با استفاده و بهره از همه ظرفیت ها، در دادگستری اقدامات راهبردی و اثرگذاری برای تحقق صلح و سازش برداشته شود.

وی افزود: امروز همه به این باور رسیده‌اند که باید در تمام امور به توان مردم تکیه کرد و دستگاه قضایی با محوریت شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر در اجتماعی کردن فعالیت‌ها، پیشگام است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت صلح و سازش در پرونده‌ها نسبت به حکم دادن، خاطر نشان کرد: حل و فصل دعاوی و ختم خصومت‌ها با صلح سازش بسیار بهتر از ختم دعوی با حکم دادگاه می‌باشد و نتیجه آن، رضایت طرفین و اتمام کینه‌ها و دشمنی‌هاست که به طور معمول از دنباله‌دار شدن پرونده جلوگیری می‌کند، اما در رسیدگی به پرونده در دادگاه و ختم دعاوی با حکم قضایی در برخی موارد رضایت اصحاب پرونده جلب نمی‌شود و دشمنی‌ها و کینه موجب زایش پرونده و منجر به ادامه دعوی در سایر موضوعات می‌شود.

 دهقانی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط بزرگان، سران عشایر، ریش سفیدان، اعضای شعب عشایر و کارگروه مشترک زندان، در سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها صورت گرفت و توانستند پیش از ۲۳۵ پرونده محکومین به قصاص و هزاران پرونده در موضوعات مختلف را با صلح و سازش مختومه کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: همه باید در این مسیر گام برداریم تا هرگونه اختلاف و خصومتی ابتدا به ساکن وارد دستگاه قضایی نشود و سعی شود با استفاده از ظرفیت‌های اثرگذار دیگر به صورت مسالمت آمیز و با گذشت و بخشش ختم به خیر گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.