سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهارت آموزی باید متناسب با سرعت رشد فناوری باشد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه فناوری به سرعت در حال رشد است بنابراین باید نیرو‌های متخصص در استان با همان سرعت آموزش‌های خود را بروز رسانی کنند.

محمد کرمی در آیین گرامیداشت هفته ملی مهارت که در اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار کرد: شهرداری با وجود امکانات فراوان، قبرستانی از ماشین آلات درست شده دارد چرا که ماشین آلات خراب شده تعمیر آن صورت نگرفته؛ بنابراین باید در این زمینه نظارت و بررسی بیشتری صورت گیرد در واقع در حوزه اقتصاد شهری باید مردم را بکار گرفت، چون در این صورت قطعا پیشرفت کار‌ها دوبرابر خواهد شد.

وی بیان کرد: برای پیشرفت و آبادانی هر منطقه‌ای همه باید دست در دست یکدیگر تلاش کنند چرا که همه کسانی که در سیستان و بلوچستان سمتی را به دوش می‌کشند در برابر مردم مسوول هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کارخانه‌های تولیدی استان نیازمند نیروی متخصص و ماهر است، خاطرنشان کرد: اکنون با راه اندازی کارخانه طلا در استان افراد بومی و آموزش دیده منطقه در آن مشغول به کار هستند.

به گفته وی رسالت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در زمینه تربیت نیرو‌های ماهر و پرورش نیروی‌های متخصص بسیار سنگین است چرا که باید بیش از گذشته براساس نیاز جامعه نیرو‌ها را پرورش دهند.

کرمی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر موجود در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: چابهار به دلیل موقعیت مناسب جهت صادرات محصولات پتروشیمی به یک قطب پتروشیمی تبدیل شده بنابراین حضور نیروی مهارت محور در این منطقه بیش از گذشته احساس می‌شود.

۱۰ هزار نفر آموزش‌های اقتصاد دیجیتال را در سیستان و بلوچستان فرا گرفتند

وی عنوان کرد: امسال ۱۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان آموزش‌های مقدماتی و تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال را فرا گرفتند که از این میزان تعداد قابل توجهی وارد بازار کار شده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان به خوش استعدادی و توانمندی دانش آموزان در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: برخی از دانش آموزان استان به دلیل توانایی که دارند از همین دوران مدرسه جذب شرکت‌های دانش بنیان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در حال صنعتی شدن است تصریح کرد: اگر از کارخانه‌های موجود در استان بازدید کنیم متوجه خواهیم شد که این منطقه شرایط ویژه‌ای نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد.

کرمی عنوان کرد: مراکز تولیدی و کارخانه‌ها باید ارتباط مستقیم با مراکز علمی داشته باشند در واقع برای انجام هر کاری در ابتدا نیاز است فرد آموزش‌های کافی را ببیند پس بهتر است از همان دوران دانش آموزی به افراد مهارت آموزی شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بی نظیر موجود در حوزه‌های اقتصاد دریا، صنعت، کشاورزی و معدن در سیستان و بلوچستان فرصتی خوبی برای تولید ثروت و رشد درآمد به شمار می‌رود که منطقه اقتصادی چابهار با سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصاد دریا محور می‌تواند موجب افزایش سطح درآمدی و ایجاد اشتغال مردم این استان شود در مجموع می‌توان مجموعه عظیمی از اقتصاد در این منطقه شکل داد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان یک استان مرزی است خاطرنشان کرد: باید سازو کاری ترتیب داد تا کالا‌های مورد نیاز در سطح کشور از این منطقه به دیگر نقاط کشور صادر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.