سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفریح و شکاری که به زندان ختم شد + فیلم

یک شکارچی که برای تفریح و سرگرمی اقدام به شکار بز‌های کوهی می‌کرد با دستور دادستان کنگاور و صدور حکم قضایی راهی زندان شد.

رییس اداره محیط زیست کنگاور گفت: در پی گشت و کنترل و رصد متخلفین شکار توسط نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان‌های صحنه و کنگاور در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی در شرق استان کرمانشاه متخلفین پس از ۱۲ ساعت رصد شناسایی شدند.

مجتبی گداری افزود: با گذشت زمان و تاریک شدن هوا در محدوده روستای توشمالان شهرستان کنگاور متاسفانه متخلفین موفق به فرار شده و متواری شدند.

وی با اشاره به وسایل بازمانده از شکارچی شامل کوله پشتی حاوی لاشه یک راس بز وحشی، یک دستگاه موبایل و سایر ادوات جرم، افزود: طی هماهنگی لازم با دادستان کنگاور و با مشاهده و تجزیه و تحلیل تصاویر دریافتی از گوشی متخلفین هویت پدر و پسر شکارچی برای مرجع قضایی مسجل شد.

گداری ادامه داد: در پی رسیدگی و پیگیری لازم متخلف اصلی بازداشت و پس از بازجویی فنی توسط دادستان کنگاور روانه زندان شد.

رییس اداره محیط زیست کنگاور یادآور شد: شخص متخلف سال‌هاست برای تفریح و در کمال بی رحمی به شکار جنس ماده چهارپایان وحشی اقدام و آغاز نابودی کامل تعداد باقی مانده گونه کل و بز مقیم در منطقه حفاظت شده امروله را زده بود.

گداری با اشاره به جریمه شکار غیرمجاز بر اساس قوانین جدید تصریح کرد: جریمه شکار بدون مجوز هر راس بز وحشی طبق قوانین جدید ۳۰۰ میلیون تومان است که باید در حق صندوق دولت پرداخت شود.

این مسوول اضافه کرد: اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده مجازات حبس از سه ماه تا سه سال زندان در پی دارد.

رییس محیط زیست کنگاور خاطرنشان کرد: حفاظت از طبیعت، حیات وحش و حفظ حقوق عامه مردم از وظایف اصلی حفاظت محیط زیست است و با متجاوزان به عرصه طبیعت و متخلفان شکار به طور جدی برخورد می‌شود.

او اظهار امیدواری کرد که با کمک و یاری مردم منطقه، همت محیطبانان و چشم بینای مرجع قضایی جان تازه‌ای به کالبد طبیعت نیمه جان و حیات وحش منطقه دمیده شود.

برچسب ها: شکارغیرمجاز ، شکارچی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.