سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از خروج واحد‌های بخار نیروگاه نکا از مدار تولید

با اقدام به موقع و تلاش جهادی کارکنان نیروگاه شهید سلیمی نکا در رفع نشتی خط انتقال آب سرویس، از خروج واحد‌های بخار در گرمترین روز‌های سال پیشگیری شد.

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: همزمان با ساعات پیک مصرف روزانه، کارکنان امور بهره برداری واحد‌های بخار با هشدار کاهش همزمان سطح آب استورج تانک، فیدواتر تانک و تانک آب سرویس و چالش عدم افزایش سطح تانک آب سرویس (خنک کننده تجهیزات اساسی) پس از انجام اقدامات معمول و تهدید خروج همه واحد‌ها حداکثر تا ۲ ساعت بعد مواجه شدند.

او افزود: بررسی‌های لازم جهت علت یابی و کنترل مسیر‌های انتقال آب انجام و محل حادثه با پارگی شدید لوله انتقال آب سرویس در کانال زیر واحد‌ها مشاهده شد.

ادبی فیروزجائی گفت:با توجه به نیاز شدید شبکه در شرایط پیک مصرف و با توجه به زمان محدود برای جلوگیری از خروج واحدها، عملیات ترمیم محل ترکیدگی و پیشگیری از نشتی آب در شرایط دشوار و سنگین فشار و نگرانی ناشی از خروج قریب الوقوع واحد‌ها در فضای محدود کانال توسط همکاران تعمیرات به سرعت انجام و پس از حدود ۲ ساعت تلاش و تنها دقایقی قبل از خروج واحد ۴ به عنوان اولین واحد تحت تأثیر، موفق به رفع نشتی آب و جلوگیری از خروج واحد‌ها و پایداری شبکه برق کشور شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.