سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد ناوگان هوایی برای پروازهای اربعین

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: امسال ظرفیت پرواز‌های اربعین را در ناوگان هوایی افزایش داده‌ایم.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه باز ه زمانی سفرهای اربعین امسال ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ماه خواهد بود که برای این بازه زمانی شرکت های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت با نرخ مصوب خواهد کرد گفت: هرساله با توجه به سهولت در سفر میزان تقاضا برای سفرهای هوایی نجف و کربلا از سوی زائران افزایش می یابد که در این زمینه سازمان هواپیمایی تلاش کرده است که ناوگان هوایی خود را افزایش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت در ناوگان هوایی کشور اما برای ایام اربعین تعداد ناوگان خود را افزایش داده ایم و امسال تمامی شرکت های هواپیمایی پای کار آمده و اقدام به عرضه  وفروش بلیت پروازهای اربعین خواهند کرد همچنین امسال از ۲۶ فرودگاه کشور به نجف و بغداد پرواز خواهیم داشت.

یازرلو اظهار کرد: روش های خرید برای امسال پیچیده است و چارترکنندگان در این ایام مشغول به کار هستند اما برای تسهیل در روند فروش بلیت پروازهای اربعین امسال تلاش کرده ایم که از طریق دفاتر فروش آنلاین ،دفاتر فروش حضوری که مورد تایید شرکت های هواپیمایی هستند و همچنین از طریق سایت شرکت های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت پروازهای اربعین کرده ایم.

او گفت: سازمان هواپیمایی نظارت های خود را در این بخش تقویت کرده و با توجه به نرخی که برای استان های سیستان وبلوچستان ،خراسان که معادل ۶ میلیون تومان در هر مسیر است و 5 میلیون تومان برای تهران و سایر استان ها شرکت های هواپیمایی موظف هستند که اقدام به فروش بلیت کنند.

او گفت: هیچ یک از شرکت های هواپیمایی حق ندارند اقدام به گران فروشی کنند و در صورتی که مسافری که گران فروشی بلیت هواپیما را مشاهد کرد حتما به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: امسال هم برای جلوگیری از افزایش تاخیر پروازهای اربعین و همچنین تامین هواپیماهای جایگزین مرکز otc را راه‌اندازی کرده ایم تا مشکلی برای پروازهای اربعین ایجاد نشود.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: حمل ونقل ، پرواز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.