سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهداری خراسان رضوی در سامانه‌های هوشمند جاده‌ای رتبه نخست کشور را به دست آورد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: مرکز مدیریت راه های خراسان رضوی برای ۹ ماه پشت سر هم رتبه نخست را در حوزه سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای کشور به دست آورده است.

جعفر شهامت گفت: در سال‌های اخیر با تغییر رویکرد مرکز مدیریت راه‌های کشور و حرکت به سمت هوشمندسازی جاده‌ها، استفاده از فناوری های روز در جاده‌ها و بهره‌گیری از روش‌های نوین در مدیریت راه‌های کشور میزان سوانح، کنترل شده و سطح خدمات‌دهی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با افزایش و ارتقای این سامانه ها گامی بلند در تکمیل فرایند دولت الکترونیک و هوشمندسازی با استفاده از امکانات سامانه های حمل و نقل هوشمند برداشته خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: کسب رتبه نخست یاد شده با ارزیابی ماهانه براساس عملکرد و میزان بهره‌برداری از حدود هزار و ۴۰۰ سامانه حمل و نقل هوشمند نصب شده در استان طی بازه زمانی ۹ ماهه حاصل شده است.

شهامت افزود: این سامانه ها ۱۳۶ دستگاه ترددشمار، ۱۴۶ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور جاده‌ای، ۵۶ دوربین نظارت تصویری، پنج سامانه توزین در حال حرکت، ۷۰۲ ردیاب برای مدیریت ناوگان، سیستم‌های ارتباطات رادیویی، سامانه ۱۴۱ و سامانه سوانح و وقایع جاده‌ای، ۱۴ تابلوی پیام متغیر و اطلاع رسانی و ارسال بیش از ۳۴۴ گزارش خبری و آماری به سازمانهای مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی، امدادی و انتظامی را شامل می شود.

وی در ارتباط با سامانه تلفنی ۱۴۱ افزود: در بازه زمانی یاد شده ۸۳۶ هزار و ۵۷۰ تماس با این سامانه تلفنی برقرار شده که از این تعداد ۷۷ هزار و ۵۹۷ تماس مربوط به بخش ارتباط با کارشناسان بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: همکاران مرکز مدیریت راه‌ها با فعالیت شبانه‌روزی، ضمن اطلاع‌رسانی در مورد آخرین وضعیت راه‌ها و رخدادهای جاده‌ای، محدودیت‌های تردد، شرایط آب و هوایی و در واقع افزایش آگاهی مسافران از وضعیت جاده ها امروز موفقیت بسیار بزرگی را به دست آورده اند که از زحمات آنها تشکر و قدردانی می شود.

طول راه‌های خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این حیث جایگاه دوم کشور را دارد.

برچسب ها: حمل و نقل ، خدمات دهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.