سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت بزرگترین مجموعه فروشگاهی جنوب کشور در شیراز

ساخت بزرگترین مجموعه فروشگاهی جنوب کشور با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در نمایشگاه بین المللی شیراز آغاز شد.

در مراسمی با حضور دکتر ایمانیه مقام ارشد دولت در استان فارس، مهندس عمادی مدیر هلدینگ تجارت و جمعی از مسئولان استان بزرگ‌ترین هایپر لند جنوب کشور در شهر شیراز کلنگ زنی شد.

این هایپر لند به مساحت ۱۰ هزار متر مربع شامل ۶ هزار متر مربع فضای فروشگاهی، ۳ هزار متر مربع شهربازی، یک هزار متر مربع انبار و ۲۰ هزار متر مربع پارکینگ می‌باشد که در محل نمایشگاه بین المللی استان فارس در شهرک گلستان کلنگ زنی شد.

این هایپر لند با استخدام ۶۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به صورت غیر مستقیم، نقش ارزنده‌ای در اشتغال استان ایفا خواهد کرد.

در حاشیه کلنگ زنی این هایپر لند برند کشور در شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه سرمایه گذاری بسیار خوبی در کلانشهر شیراز صورت گرفته و نوید روز‌های خوبی را در این راستا می‌دهد.

مقام ارشد دولت در استان فارس با اشاره به سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در بزرگ‌ترین هایپرلند جنوب کشور، اظهار داشت: انتظار داریم تا آخر امسال شاهد بهره برداری از این مجموعه بزرگ باشیم که با توجه به توانمندی سرمایه گذار آن دور از دسترس نخواهد بود.

استاندار فارس افزود: امروز اشتغال برای ما در اولویت است و اینکه در این هایپرلند قرار است ۷۰۰ اشتغال مستقیم را شاهد باشیم برای ما خوشحال کننده و امید بخش خواهد بود چراکه وقتی جنس ایرانی به فروش می‌رسد، هزاران نفر نیز از قبل آن مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

ایمانیه با بیان اینکه از این گونه پروژه‌ها حتما حمایت خواهیم کرد، بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند جلوی پای سرمایه گذاران سنگ اندازی کند.

او همچنین از برخورد با کسانی که چوب لای چرخ سرمایه گذار می‌گذارند گفت و اظهار داشت: اگر خبر بیابیم که فردی یا دستگاهی با سرمایه گذار همکاری نمی‌کند قطعا برخورد خواهد شد ضمن اینکه در ملاقات‌های مستقیم به شکایت‌ها شخصا رسیدگی خواهیم کرد.

استاندار فارس در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت شعبه مستقر این هایپرلند در جوار اداره پست استان فارس نیز گفت: تمام تلاش ما این است که اشتغال صد‌ها نفری در این شعبه دچار مشکل نشود.

محسن نهاوندی مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی فارس نیز در آیین کلنگ زنی بزرگترین هایپرلند جنوب کشور اظهار کرد: سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه نمایشگاه بین المللی فارس رقم خورد و در سال جاری نیز پرشورتر از سال گذشته برنامه‌ها در دستور کار خواهد بود. 

او با اشاره به اینکه در سال گذشته بزرگترین نمایشگاه خوراک برگزار شد، افزود: در سال جاری نیز مجدد این نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی فارس تصریح کرد: پس از دریافت پروانه بهره برداری نمایشگاه، در حوزه دعوت از هیئت‌های خارجه رشد قابل توجهی داشتیم و در سال جاری یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها با عنوان اکسپو فارس و توانمندی‌های سالیانه ایران در معرفی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس با حضور ۳۰۰ هیئت بالا رتبه برگزار می‌شود. 

نهاوندی ادامه داد: علاوه بر برگزاری برنامه‌های نمایشگاهی توجه ویژه‌ای به موضوع سرمایه گذاری و حوزه سخت افزاری نمایشگاه شده است که در این راستا یک برنامه جامع در خصوص توسعه فضا‌های نمایشگاهی در دستور کار است که علاوه بر توسعه فضا‌ها با کلنگ زنی و احداث پروژه ها، متراژ نمایشگاه دو برابر خواهد شد. 

او همچنین با اشاره به اینکه با دعوت از سرمایه گذاران چندین طرح سرمایه گذاری در نمایشگاه اجرایی می‌شود، خاطر نشان کرد: اولین طرح سرمایه گذاری در نمایشگاه، کلنگ زنی و احداث بزرگترین هایپر لند به عنوان بزرگترین فروشگاه جنوب کشور در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث می‌شود. 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی فارس اضافه کرد: در هفته‌های آتی برنامه‌های توسعه‌ای همچون احداث هتل، رستوران بر اساس طرح‌های ارائه شده از سوی سرمایه گذاران انجام می‌شود.

نهاوندی همچنین اظهار کرد: طی ۲ سال آینده از کلیه فضا‌های نمایشگاه در جهت حضور غرفه داران استفاده خواهد شد. 

او در پایان از سرمایه گذار پروژه هایپر لند قدردانی و ابزار امیدواری کرد: با این اقدام توسعه و رونق حوزه کسب و کار را شاهد باشیم.

در ادامه میثم عمادی مدیر بزرگ‌ترین هایپرلند جنوب کشور نیز با اشاره به جزئیات فعالیت ۴ هایپرلند بزرگ این مجموعه اظهار داشت: شعبه نخست ما در بلوار مدرس شیراز با ۶ هزار متر مربع فضای فروشگاهی و ۱۰ هزار متر مربع پارکینگ در یکی از نقاط پرترافیک شهر شیراز فعالیت دارد.

به گفته عمادی فروشگاه هایپرلند به عنوان بزرگ‌ترین هایپرلند جنوب کشور و برترین کارآفرین سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ موفق به اشتغال ۵۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

عمادی به شعبه دوم نیز اشاره کرد و افزود: شعبه دوم در مساحت ۱۲ هزار متر مربع شامل ۵ هزار متر مربع فضای فروشگاهی و ۷ هزار متر مربع فضا یپارکینگ در یکی از نقاط استراتژیک شهر شیراز از نظر شلوغی جمعیت و ساختار اجتماعی در چهار راه سرباز اواسط سال جاری افتتاح خواهد شد. در این مجموعه ۴۶۵ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

این کارآفرین برتر کشور به شعبه سوم این هایپرلند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شعبه سوم در شهر تهران به مساحت ۳ هزار متر مربع در خیابان اقدسیه مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. در این مجموعه ۲۰۵ نفر مستقیم و هزار نفر غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

عمادی در عین حال اظهار داشت: در مجموعه‌های ما امروز هزاران نفر مشغول به کار شده و نان آور سفره‌های خود شدند و این برای ما مایه غرور و سرافرازی است.

مدیر بزرگ‌ترین هایپرلند جنوب کشور خاطرنشان کرد: همان گونه که استاندار محترم فارس بیان کردند امروز اشتغال اولویت کشور است و ما نیز در راستای سیاست‌های کلی کشور با برنامه ریزی‌های بلند مدت به دنبال حفظ اشتغال موجود و افزایش اشتغال هستیم.

عمادی ضمن تشکر از استاندار فارس بابت حمایت‌های ایشان از بخش خصوصی اظهار امیدواری کرد فعالیت‌های شعب مختلف این هایپرلند با جدیت ادامه یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.