سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادورو: ۸۰ درصد مجرمان آشوب‌های اخیر، خارج از ونزوئلا آموزش دیده‌اند

رئیس‌جمهور ونزوئلا فاش کرد از میان کسانی که علیه او و انتخابات این کشور آشوب به راه انداختند، ۸۰ درصد در خارج از ونزوئلا آموزش دیده‌اند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا فاش کرد که ۸۰ درصد از مجرمان دستگیر شده در این کشور در ایالت تگزاس آمریکا، کلمبیا و پرو برای اجرای طرح کودتا آماده شده بودند.

براساس گزارش المیادین، او تایید کرد که مجرمان دستگیر شده حتی در انتخابات شرکت نکرده بودند، اما پس از آن جامعه را پر از نفرت و تشویق به حمله به نهاد‌های دولتی کردند.

در جریان یک راهپیمایی بزرگ ملی در دفاع از صلح، مادورو تایید کرد که راست فاشیست سعی کرد به سیستم رأی گیری الکترونیکی شورای ملی حمله  و آن را سرنگون کند. او افزود: راست افراطی پر از نفرت و استکبار است و من آن را دخالت و جنگ خارجی می‌دانم.  

 رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد که این کشور در صلح زندگی می‌کند و تکرار کرد که هیچکس نمی‌تواند جو خشونت را به آن تحمیل کند و هیچکس کاراکاس را بسوی سناریو‌های کودتا نخواهد برد. 

در همین راستا، ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا تعداد واقعی شرکت‌کنندگان در تظاهرات علیه رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو را اعلام و از طریق حساب رسمی خود در پلتفرم ایکس نما‌های هوایی حامیان مخالفان ونزوئلا را نشان داده و این دو بار با هم مقایسه کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری هفته‌ی گذشته، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا برای بار سوم در انتخابات پیروز شد. اعلام این نتایج باعث اعتراض در پایتخت کاراکاس و فراتر از آن شد که درگیری‌هایی را بین پلیس و هواداران مخالفان را درپی داشت.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
چقدر این جملات آشناست!!!