سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاف بزرگ در لیگ دوومیدانی/ دوی ۸۰۰ متر آب رفت!

در جریان رقابت دوی ۸۰۰ متر مرحله اول لیگ دوومیدانی در بخش زنان اشتباه عجیبی رخ داد و مسیر مسابقه چند متر جلوتر از خط شروع قانونی آن در نظر گرفته شده بود.

 مرحله اول لیگ دوومیدانی در بخش زنان طی روز‌های دهم و یازدهم مرداد برگزار شد و با پیشتازی کارا ماشین به پایان رسید. همچنین در این مرحله ۶ رکورد ملی و باشگاهی توسط دختران جابه‌جا شد.

البته در این مرحله اتفاق عجیبی هم افتاد و با گاف داوری همراه بود که موجب انتقاد از عملکرد برگزار کنندگان مسابقات در بخش زنان شد و این سوال را مطرح کرد که چرا مشکل داوری در بخش زنان همچنان پابرجاست و فکری جدی برای حل آن نمی‌شود.

در مسابقات دوی ۸۰۰ متر به جای اینکه ورزشکاران در خط استارت این ماده بایستند، تقریبا بین ۴ تا ۸ متر جلوتر ایستادند. حدود یک ساعت بعد از مسابقه یکی از ورزشکاران متوجه این موضوع می‌شود و به مسئول برگزاری مسابقات و داوران می‌گوید که اشتباه کرده‌اید.

فدراسیون دوومیدانی هم چیزی در این مورد اعلام نمی‌کند و حتی در پی‌دی‌اف نتایج خود که رکورد همه مواد را نوشته است، خبری از رکورد‌های ماده ۸۰۰ متر نیست.

این در حالی است که ابتدا فکر می‌کردند تکتم دستاربندان رکورد ملی را زده است و رکوردی هم که برای این ورزشکار ثبت شده است حدود ۲.۰۳ دقیقه بوده است که با این رکورد هم می‌شود ورودی المپیک گرفت و هم می‌توان در بازی‌های آسیایی به راحتی روی سکو رفت!

اما سوال اینجاست که چرا باید در سطح لیگ چنین اشتباهی انجام شود؟ پیش از این هم شاهد اشتباهات داوری در مسابقات دوومیدانی بوده‌ایم؛ در مسابقات داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور و در جریان دوی ۸۰۰ متر اولین گروه دونده‌ها یک دور اضافه مسیر مسابقه را دویدند. مشخص نیست در این شرایط کی قرار است سلسله اشتباهات داوری در بخش زنان تمام شود؟ چرا فکری جدی برای آموزش داوران زن و برگزاری مسابقات در بخش زنان انجام نمی‌شود؟

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.