سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰ درصد فلفل دلمه‌ای کشور در تیران تولید می‌شود

 مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: ۴۰ درصد کل فلفل دلمه‌ای کشور در حدود هزار گلخانه این شهرستان تولید می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: حدود هزار گلخانه سبزی و صیفی و پرورش گل‌های زینتی در تیران و کرون به همت بخش خصوصی تأسیس شده که سهم تولیدی ۴۰ درصدی از کل فلفل دلمه‌ای کشور به این منطقه اختصاص دارد.

مهدی آرپناهی افزود:  بخش اندکی از گلخانه‌های این شهرستان به پرورش گل‌های زینتی اختصاص یافته و عمده آن تولید فلفل دلمه‌ای است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون، سالانه ۲۵ درصد به سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شده به همین دلیل رتبه اول گلخانه‌های مدرن استانی و ملی را داریم.

آرپناهی اضافه کرد: ۹۰ درصد کل تولید فلفل دلمه‌ای این منطقه قابلیت صادرات دارد و درصد کمی از آن در بازار داخلی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی و برندسازی این محصول انجام شده، خاطرنشان کرد: فرآوری محصولات کشاورزی نیز مهم بوده که حلقه تولید را تکمیل می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون یادآور شد: با راه‌اندازی گلخانه‌ها و بسته‌بندی و صادرات آن، زمینه اشغال بیش از  هزار نفر فراهم شده و با کمبود نیروی کار در منطقه مواجه هستیم.

آرپناهی نیرو کارگری را بخشی از منابع انسانی مورد نیاز اعلام کرد و گفت: نیرو کارشناس هم برای این کار نیاز بوده تا فعالیت‌های تخصصی انجام گیرد.

او با اشاره  به پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی مراکز بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی افزود: تنها نباید بر حوزه تولید تمرکز داشت، بلکه دیگر مؤلفه‌های تولیدی نیز باید رشد و پیشرفت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون به تولید موسیر این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: محصولات دارویی مثل موسیر و زعفران در این شهرستان تولید می‌شود که رتبه اول تا سوم کشور را دارد.

آرپناهی ادامه داد: تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان پرداخت می‌شود و بخشی از سرمایه‌گذاری نیز توسط خود افراد تأمین می‌شود.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.