سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از فردا ۱۴ مرداد؛

دامنه نوسان به مثبت و منفی یک درصد تغییر می‌کند

رئیس سازمان بورس گفت: شرایط سهامداران را درک و رصد می‌کنیم.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: بازار سرمایه اکنون در حال گذر از روز‌های سخت است، سهامداران از ابتدای سال با ریسک‌های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه بودند که این امر بعضا باعث ایجاد فضای هیجانی در معاملات بازار شد.

او افزود: با توجه به رسالتی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق سهامداران بر عهده دارد، به این موضوع ورود کرد و به پیشنهاد شرکت بورس تهران و فرابورس برای کاهش هیجانات حاکم بر بازار اقدام به ایجاد محدودیت در دامنه نوسان کرد.

عشقی افزود: اتخاذ تصمیمات اصلاحی مهم از سوی دولت در ۲ ماه گذشته و نیز اعلام رویکرد‌های جدید دولت چهاردهم می‌توانست با تاثیر مثبت بر روند بازار همراه شود، اما وجود فضای امنیتی روند بازار را تغییر داد و منجر به هیجان در روند معاملات بازار شد.

تصمیم‌گیری برای تغییر دامنه نوسان

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر تغییر دامنه نوسان اعلام کرد: به دنبال بررسی‌های انجام شده و دریافت نظرات فعالان بازار و نیز پیشنهاد فرابورس و بورس تهران، دامنه نوسان معاملات سهام از فردا تا پایان هفته به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر می‌کند.

وی با اعلام اینکه این تصمیم برای کنترل و کاهش هیجانات کاذب بازار اتخاذ شد، گفت: در خصوص تغییر دامنه نوسان برای معاملات روز چهارشنبه و امروز نیز بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفت که موافقان و مخالفان متعددی را به همراه داشت تصمیمات لازم در خصوص تغییر دامنه نوسان برای هفته آینده نیز با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به پیشنهاد فعالان بازار برای ابطال معاملات امروز بازار اشاره کرد و گفت: شرایط سهامداران را درک و رصد می‌کنیم، براساس دستورالعمل نحوه انجام معاملات، تصمیم گیری برای ابطال معاملات در اختیار شرکت بورس تهران و فرابورس قرار دارد، اما با توجه به دامنه موضوع و تبعات آن، تصمیم در این زمینه اتخاذ نشد و معاملات امروز به قوت خود باقی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱۵
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
معاملات دو روز اخیر رو هم لغو کن دیگه ۱۲ درصد هر سهم منفی خورده
بورس
۲۳:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
پولمون صفر کردی عشقی دمت گرم؛؛!!
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
از قیافشون مشخصه چقدر درک میکنند
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
۴ ساله سهامداران بورس حتی یک شب هم راحت نخوابیده اند زمانی بورس درست میشه که سهامداران بورس شب راحت بخوابند برای این کار باید مسئولان اعتماد سهامداران را بدست آورند.
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
برا تامین بخشی از بودجه کاری کردند که ۵ ساله مردم بدبخت دارن سرش ضرر میدن
حداقل خود من بدون حتی خرید و فروش سهام رفتم نگاه کردم بالای ۳۰ درصد همین امسال رفتم تو ضرر چه برسه به ضررهای قبلی
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
آمدی جانم به قربانت حالا چرا
حالا که من افتاده ام از پا چر !
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
منفی به اندازه کافی در این 5 سال خورده ایم فقط مثبت بازش کنید