سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفسنجان پایلوت ساخت مدرسه در طرح ملی مسکن

استاندار کرمان ساخت مدارس در طرح ملی مسکن را برای آبادانی شهرک‌ها مهم دانست و گفت: رفسنجان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

محمدمهدی فداکاردر جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان، ساخت مدارس در طرح ملی مسکن را برای آبادانی شهرک‌ها مهم دانست و گفت: رفسنجان به عنوان پیشنهاد اول است که باید برای راه‌اندازی این طرح همکاری شود و کار مدرسه‌سازی بر روی زمین نماند.

وی افزود: ساخت مدارس در طرح ملی مسکن مصداق انبوه‌سازی نیست، حدود ۴ هزار قطعه زمین به مردم رفسنجان واگذار می‌شود که به ازای آن ۱۰ هزار نفر جمعیت نیز در آنجا زندگی خواهند کرد؛ لذا علاوه بر آبادانی شهرک در کنار آن مسجد و فضا‌های دیگر زودتر تکمیل می‌شوند.

استاندار کرمان در خصوص موضوع معافیت مدارس مراکز دولتی از پرداخت عوارض شهرداری‌ها، تصریح کرد: اصل این است که دولت به شهرداری‌ها کمک هزینه‌ای نمی‌کند، اما آنها می‌توانند درآمد پایدار خود را داشته باشند؛ لذا در خصوص این موضوع که بحث حقوقی است باید استعلام مجدد از سوی معاون عمرانی استاندار و شهرداری گرفته و تصمیم‌گیری شود.

فداکار با بیان اینکه در حال حاضر مدارس در املاک وقفی نیز دایر هستند، گفت: موافق این هستیم که آموزش و پرورش باید مدرسه داشته باشد، اما این مسئله نافی مالکیت وقف و مردم نباید باشد؛ هرگز اجازه نمی‌دهیم یک وجب از زمین وقفی به زمین آموزش و پرورش و یا هر نهاد دیگری وارد شود.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان حدود ۵ هزار و ۵۰۰ ملک دارد که ۲ هزار ملک آن دارای سند هستند و با افتخار اعلام می‌کنیم که ۸۰۰ ملک در مدت دو سال و نیم گذشته با هماهنگی استان، پشتیبانی استاندار و همه نهاد‌ها سنددار شده‌اند.

وی افزود: در بحث ساخت مدارس در طرح ملی مسکن قرار شد از محل اعتبارات سازمان ملی مسکن به همراه اعتبارات استانداری و نوسازی مدارس در مدارس کشور طرح ملی مطرح شود و به صورت الگو باشد و در مکان‌هایی که طرح ملی مسکن هست این مدارس ساخته شود.

رضایی بیان کرد: در بحث اتباع، ثبت نام اتباع بدون کد یکتا نباید انجام شود و در مدارس در بحث ساماندهی در مدارس غیردولتی به صورت شعبه دوم مجوز داده می‌شود ویژه دانش آموزان اتباع و اخذ مجوز از تهران گرفته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.