سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلاف هریس و ترامپ بر سر برگزاری مناظره تلویزیونی

نامزدهای ریاست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر شبکه تلویزیونی که قرار است مناظره را پخش کند، به توافق نمی‌رسند.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان می‌گوید با مناظره در شبکه فاکس نیوز موافقت کرده است، در صورتی که کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات می‌گوید توافق بر سر این بوده است که مناظره از شبکه ای‌بی‌سی نیوز پخش شود و او نیز به برنامه قبلی پایبند است.

به گزارش سی‌بی‌سی، ترامپ ساعاتی پیش اعلام کرد که با مناظره در ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) در شبکه فاکس نیوز موافقت کرده و مناظره قبلی که قرار بود از شبکه ای‌بی‌سی و با حضور «جو خواب‌آلود» (اشاره به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا) برگزار شود، لغو خواهد شد. ترامپ می‌گوید دیگر حاضر به مناظره در این شبکه نیست زیر از یک طرف جو بایدن از رقابت‌ها انصراف داده و از طرف دیگر خودش درگیر دعوی قضایی با این شبکه است.

کمپین هریس می‌گوید ترامپ «ترسیده»  و به دنبال آن است که شبکه فاکس نیوز که مواضعی نزدیک به جمهوری‌خواهان دارد او را نجات دهد. مایکل تایلر، مدیر ارتباطات کمپین هریس، در بیانیه‌ای گفت: «او باید بازی را تمام کرده و در مناظره‌ای که قبلاً به آن متعهد شده بود در ۱۰ سپتامبر حاضر شود. معاون رئیس‌جمهور به هر طریقی در این مناظره حضور خواهد داشت تا از این فرصت برای صحبت با مخاطبان ملی استفاده کند.»

بایدن در ماه مه و زمانی که هنوز از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری نکرده بود، با ترامپ توافق کرد که در دو مناظره ریاست جمهوری شرکت کنند. اولین مناظره در ماه ژوئن برگزار شده و توسط شبکه سی‌ان‌ان پخش شد و دومی برای دهم سپتامبر (۲۰ شهریور) در شبکه ای‌بی‌سی برنامه‌ریزی شده است. پیش از این، کامالا هریس ترامپ را متهم کرده بود که از توافق قبلی در خصوص مناظره در دهم سپتامبر عقب‌نشینی کرده است.

عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اول باعث شد تا او به رقابت‌های انتخاباتی پایان دهد. پس از خروج بایدن از رقابت‌ها، هریس نامزدی خود را اعلام کرده و از آن زمان حمایت اکثریت نمایندگان حزب دموکرات برای تضمین نامزدی خود را کسب کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.