سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از معادن استان اردبیل ساماندهی می‌شود

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: اولویت اصلی بهره‌برداری از معادن این استان تامین مصالح طرح‌های عمرانی است.

علی اسلامی روز شنبه در جلسه هماهنگی و نظارت بر ساخت و ساز‌های طرح‌های عمرانی در استان اظهار کرد: در قالب کارگروه‌های مصالح، نظارت، آموزش و پیمان اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برای اعضای کارگروه تبیین و تشریح شده و همه موظف به عمل به مصوبات این کارگروه‌ها هستند.

او با اشاره به ممانعت حمل مصالح سنگی از اردبیل به دیگر شهرستان‌ها افزود: برای جلوگیری از حمل مصالح سنگی از معادن اردبیل به منطقه گرمی مغان جهت تولید آسفالت هماهنگی مسئولان در قالب کمیته انجام شده است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ظرفیت واحد‌های تولیدی استان از نظر کیفیت و استاندارد لازم مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد، افزود: با رصد و بررسی کیفیت مصالح، جلوی هرگونه نواقص و مشکلات در ساخت و ساز گرفته خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: اولویت دستگاه‌های عمرانی استفاده از پوکه معادن داخل استان برای طرح‌های عمرانی است و اگر به دلایلی برداشت مصالح و فروش آن با تاخیر و تعلل روبرو شده پیگیری می‌شود تا شرایط تسهیل برداشت از معادن پوکه اردبیل فراهم شود.

او با اشاره به نظارت از طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: با توجه به بازدید کارگروه نظارت از طرح نهضت ملی مسکن قرار شد با همکاری دستگاه‌های مرتبط جلسات هماهنگی برگزار و در رفع موانع به ویژه طراحی سازه بلوک‌ها، حل مشکلات فنی در اجرای طرح و عدم رعایت مناسب ایمنی و بهداشت کار تصمیم‌گیری شود.

اسلامی گفت: پیشنهاد کارگروه نظارت عالیه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در طرح نهضت ملی مسکن و حضور مجریان و نقشه‌برداران ناظر در عملیاتی کردن این طرح ضروری است.

در حال حاضر در مجموع بیش از ۲۰۰ واحد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری در نقاط مختلف استان اردبیل فعال است.

واحد‌های معدنی فعال استان اردبیل با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال و استخراج سالانه بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن، برای حدود یک‌هزار و ۱۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد کردند.

استان اردبیل که ۱۲ شهرستان با جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر دارد، در شمال‌غربی ایران هم‌جوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

برچسب ها: معادن ، سرمایه گذاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.