سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستندهای رسانه ملی؛ از تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین تا بازخوانی شهادت اسماعیل هنیه

رسانه ملی مجموعه‌ای از مستند‌ها با موضوعات فرهنگی، اجتماعی را برای شما بینندگان تدارک دیده است.

 مستند «اسرائیل از درون»، در ۵ قسمت با نگاهی ویژه به درون جامعه اسرائیل؛ به روایت اتفاقات و حقایق مربوط به قبل از تاسیس این رژیم تا امروز می‌پردازد و در ادامه از سال ۱۳۴۷ به بعد آوارگی و مشکلات  هزاران فلسطینی  و شرایط  حاکم بر  مهاجران اسرائیلی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مستند که در  خانه مستند به کارگردانی عبدالرضا پناهی تهیه شده از محصولات مرکز فرهنگی و هنری اوج است، که روز‌های شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۷:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«قدر مطلق» از امشب در جدول پخش شبکه مستند

مستند «قدر مطلق» از تولیدات مؤسسه فرهنگی هنری بنیاد رسانه‌ای بیان می‌باشد که در ۷ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تولید شده است و روایتگر جنایت وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر حمله به کنسولگری ایران در دمشق می‌باشد.

این جنایت موجب شهادت هفت تن از مستشاران و افسران نظامی ارشد ایران در سوریه گردید. در هر قسمت از این مستند به فعالیت‌ها و شهادت هریک از این شهدای سرافراز پرداخته می‌شود.

در پی این حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از مردم بی‌گناه و شهید محمد رضا زاهدی از فرمانده سپاه قدس، شهید محمد هادی حاجی رحیمی معاون ارشد سپاه قدس، شهید سید علی صالحی روزبهانی، شهید علی آقابابایی، شهید حسین امان الهی، شهید محسن صداقت، شهید سید مهدی جلادتی به فیض شهادت نائل آمدند.

این مستند هر شب ساعت ۱۹:۰۰ روانه آنتن می‌شود و همچنین باز پخش آن روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ می‌باشد.

بازخوانی شهادت اسماعیل هنیه در ویژه برنامه «زمانه» از شبکه دو

ویژه برنامه «زمانه» که به میزبانی «امین سلیمی» همراه با خبر‌ها و گفتگو‌های ویژه پیرامون شهادت اسماعیل هنیه به بررسی ابعاد این عملیات تروریستی در تهران می‌پردازد، هرشب حوالی ساعت ۲۳ همراه مخاطبان شبکه دو سیما است.

برنامه «زمانه» کاری از گروه معارف شبکه دو سیما به تهیه کنندگی سید مجید اکرمی است که با موضوع بازخوانی شهادت اسماعیل هنیه به صورت زنده روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در مستند‌های هفتگی شبکه افق

شبکه افق سیما با مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی و مجموعه مستند با موضوعات فرهنگی، اجتماعی را برای شما بینندگان تدارک دیده است.

«بزرگراه همت» که نام مستندی سریالی است و به معرفی کنشگران عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد، در جدیدترین قسمت خود با روایتی از «خانه حنیفا» در این قسمت سوژه مستند مدرسه‌ای در حومه تهران حوالی کوره‌های آجرپزی است که توسط خانم دانه کار مدیریت می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند قسمت ششم مجموعه مستند «بزرگراه همت» را شنبه مورخ ۱۳ مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

در ادامه مستند «سلاح و معامله» با بیان تاریخچه‌ای از مقاومت فلسطین در غزه و قدرت گرفتن حماس و جهاد اسلامی در برابر حملات اسرائیل است که امروز شنبه حوالی ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «به وقت باران» با روایتی از عملکرد‌های مردمی و اثرگذار در زمینه آسیب‌های اجتماعی یکشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مجموعه مستند «دروازه خورشید» به معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی کمتر دیده شده استان پهناور سیستان و بلوچستان از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۷ صبح از قاب شبکه افق می‌پردازد.

مستند «از زمین خاکی» که در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده شعار جهش تولید را مدنظر قرار می‌دهد و شنبه تا جمعه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۰۳:۳۰ بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

همچنین فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود. چرا که ضدیت با کلیشه‌ها کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است. این قسمت از مجموعه مستند ضد پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

در آدینه این هفته مستند «معجزه انقلاب» که به روایت سبک زندگی شهید محسن حججی می‌پردازد، پنجشنبه ساعت ۲۲ مهمان خانه‌های شما بینندگان می‌شود.

در ادامه مستند «قنات فیانی» با روایتی از لایروبی و احیای قنات تاریخی فیانی جهت استفاده بهینه از آن جمعه ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهر‌های مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهر‌ها و روستا‌های ایران برای مخاطبان دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.