سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت هر ماه ۶۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان اردبیلی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هر ماه ۶۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در این استان پرداخت می‌شود.

علیرضا حسین‌نژاد با بیان اینکه هر ماه به خانوار‌های زیرپوشش کمیته امداد برای تامین نیاز‌های اساسی مستمری پرداخت می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برای حمایت از اقشار نیازمند جامعه برداشته شده به طوری که مستمری پرداختی به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد چند برابر افزایش یافته است.

او با اشاره به فعالیت‌های متنوع و مختلف کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ نوع خدمت به نیازمندان و مددجویان ارائه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به پرداخت ۶۷۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان استان اردبیل در هر ماه بیان کرد: هر سال در مجموع فقط هشت هزار و ۴۰ میلیارد ریال در قالب مستمری به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت می‌شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: هر ماه ۱۰ میلیون ریال به خانوار‌های تک نفره، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به خانوار‌های ۲ نفره، ۲۰ میلیون ریال به خانوار‌های سه نفره، ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانوار‌های چهار نفره و ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نیز به خانوار‌های پنج نفره و بیشتر پرداخت می‌شود.

او اضافه کرد: مددجویان کمیته امداد علاوه بر مستمری ماهانه هر ماه یارانه معیشتی و یارانه حامل‌های انرژی را نیز دریافت می‌کنند تا نیاز‌های اساسی آنها تامین و برخی از مشکلاتشان برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۲۰۰ خانوار در استان اردبیل زیرپوشش و حمایت کمیته امداد هستند، ادامه داد: به عبارتی هفت درصد جمعیت و ۱۱.۷ درصد تعداد خانوار‌های استان اردبیل زیرپوشش این نهاد قرار دارند.

حسین نژاد با بیان اینکه ۵۳ درصد سرپرست خانوار‌های زیرپوشش در استان اردبیل زنان و ۴۷ درصد سرپرستان خانوار‌های زیرپوشش مرد هستند، گفت: این افراد بالای ۶۰ سال به دلایل مختلف از جمله از کار افتادگی، کهولت سن و سالمندی و بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج زیرپوشش کمیته امداد هستند.

او افزود: از ۱۲۰ هزار نفر سالمند موجود در استان اردبیل ۳۰ هزار نفر سالمند و به عبارتی ۲۵ درصد آنها زیرپوشش کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: ۵۴ درصد مددجویان زیرپوشش در شهر‌ها و ۴۶ درصد مددجویان در مناطق روستایی و عشایری استان ساکن هستند.

حسین‌نژاد بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل از جمله دستگاهی است که حتی در دورترین نقاط استان به جامعه هدف ارائه خدمات می‌کند به طوری که از بیش از هزار و ۷۰۰ روستای استان در ۹۷ درصد آنها حضور دارد و به مددجویان زیرپوشش ارائه خدمات می‌کند.

او با بیان اینکه کمیته امداد به تنهایی و بدون کمک و حمایت مردم و خیرین نمی‌تواند تمامی نیاز‌های افراد زیرپوشش را برآورد و مشکلات آنها را برطرف کند، ادامه داد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی پرداخت #۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانواده‌های بی‌بضاعت استان برسانند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.