سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ستاد بحران استانداری ایلام خبر داد

وقوع ۸۴ مورد آتش سوزی در جنگل‌های ایلام

مدیرکل ستاد بحران استانداری ایلام گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۸۴ مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان روی داده است.

مجید بگلریان با عنوان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۴ فقره آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع این استان روی داده است، اظهار داشت: بر اساس برآورد‌های انجام شده، حدود سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی و جنگل‌های استان دچار حریق شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین در این مدت، حدود ۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان نیز به دلیل آتش زدن پس چرای مزارع دچار حریق شد.

مدیرکل ستاد بحران استانداری ایلام با اعلان اینکه در سال جاری اقدام بسیار خوبی از طریق ستاد مدیریت بحران انجام شد که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بود، تصریح کرد: استفاده از اطفای حریق هوایی با هلی‌بُرن نیرو‌ها و همچنین استفاده از بالگرد آب پاش نقش مهمی در تسریع در اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع استان داشته است.

وی با اشاره به اینکه هشت مورد اطفای حریق هوایی در استان در این مدت انجام شد، یادآور شد: استفاده از بالگرد در اطفای حریق، با همکاری و هماهنگی ستاد مدیریت بحران کشور و حمایت‌های استاندار ایلام و مسئولان ارشد استان محقق شد.

بگلریان ابراز کرد: تعداد بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها به دلیل آتش زدن پس چرای مزارع بوده است که بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک تخلف بوده و جرم است، البته در این خصوص نیز اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها انجام شده، اما متاسفانه شاهد این اقدام از سوی برخی از افراد بودیم که به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

 وی با بیان اینکه سهل انگاری افرادی که در طبیعت حضور پیدا می‌کنند نیز از دیگر عوامل بروز حریق در جنگل‌های استان بوده است، اعلام کرد: جنگل و مرتع نعمت خدادای برای همه مردم است و باید همه نسبت به حفظ جنگل و مراتع مسئول باشم و از مواهب الهی به خوبی استفاده کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.