سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۰میلیارد ریال برای پرورش ماهی در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون هشت طرح پرورش ماهی در قفس با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در سواحل استان در حال اجراست.

بتول دانش شهرکی گفت:   طرح‌های با تولید ۲۵ هزار تن در سال در مناطق بریس، رمین، بیردف و پزم چابهار در حال انجام است.

وی استفاده از ظرفیت آب دریا، استفاده نکردن از آب شیرین در این طرح با توجه به محدودیت‌های آب شیرین، نداشتن نیاز به سرمایه گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره هشت تا ۱۰ ماهه، طعم خوب ماهی و بازارپسندی را از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و گفت: تولید بالا نسبت به سایر روش‌های پرورشی، پایین بودن هزینه‌های ثابت نسبت به سایر روش‌های متداول و تنوع گونه‌ای و همچنین امکان استفاده از گونه‌های مختلف پرورشی در قفس از دیگر مزایای پرورش ماهی در قفس است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های خوب و مستعد پرورش ماهی در قفس اظهار کرد: بدون شک سواحل این استان با بهره گیری از شعار سال می‌تواند در بازه زمانی چند ساله پیش رو جهش تولید خوبی در زمینه پرورش ماهی در قفس ایجاد کند.

وی گفت: همچنین طرح تولید فرآورده‌های حاصل از پرورش جلبک دریایی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال در ۸۷ هکتار از اراضی دشت رودیک شهرستان دشتیاری در حال انجام است.

شهرکی ادامه داد: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال تکمیل مراحل نهایی خود است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که اقتصاد و معیشت مردم ساحل نشین به دریا وابسته است، با سرمایه گذاری در حوزه‌های شیلاتی بویژه آبزی پروری می‌توان به ارزآوری، ایجاد معیشت و اشتغال پایدار مردم منطقه کمک کرد.

برچسب ها: شیلات ، پرورش ماهیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.