سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ فیلم از ایرلند و اتریش به اسکار بین‌المللی پیوستند

با وجود فاصله ۷ ماهه تا برگزاری نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار، فیلم «حمام شیطان» از کشور اتریش و «نی‌کپ» از ایرلند به بخش بین‌الملل این آکادمی اضافه شدند.

دو فیلم از کشور‌های ایرلند و اتریش به بخش بهترین فیلم‌های بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) جوایز اسکار ۲۰۲۵ اضافه شدند. سینمای اتریش با فیلم ترسناک «حمام شیطان» ساخته مشترک ورونیکا فرانتس و سورین فیالا و سینمای ایرلند نیز با فیلم «نی‌کپ» به کارگردانی ریچ پپیات در جوایز اسکار پیش رو حضور خواهند داشت.

«حمام شیطان» درامی روان‌شناختی است که در جشنواره فیلم برلین نیز شرکت کرده بود. این فیلم جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمبرداری را برای مارتین گشلاخت به ارمغان آورد. این دو شب بخیر مامان و کلبه را نیز کارگردانی کرده بودند؛ فیلمی که در جشنواره ونیز نمایش داده شد و نماینده اتریش در اسکار هم بود. آمازون از این فیلم یک اقتباس انگلیسی زبان به همین نام با بازی نائومی واتس تولید کرد.

داستان این فیلم که به گوشه‌ای تاریک از تاریخ می‌پردازد، در سال ۱۷۵۰ در روستایی در اتریش رخ می‌دهد و در آن آنیا پلاسگ نقش آگنس، نقش زن جوان متاهلی را ایفا می‌کند. او در دنیای شوهرش که محدود به کار‌های روزمره است، احساس ظلم می‌کند. این زن متدین و بسیار حساس، قبل از اینکه مرتکب یک عمل خشونت‌آمیز شود، در افسردگی عمیقی فرو می‌رود.

سینمای ایرلند نیز با فیلم «نی‌کپ» به کارگردانی ریچ پپیات در جوایز اسکار پیش رو حضور خواهد داشت. «نی‌کپ» برای نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شده بود.

داستان این فیلم درباره دو فروشنده مواد مخدر و یک معلم مدرسه است که یک گروه موسیقی رپ تشکیل داده‌اند. آنها در آثار خود، واقعیت‌های تلخ زندگی در ایرلند شمالی را روایت می‌کنند. مو چارا، موگالای بپ و دی‌جی پرووای اعضای گروه «نی‌کپ» در این فیلم نقش خودشان را بازی می‌کنند و مایکل فسبندر بازیگر ایرلندی نامزد اسکار نیز در این فیلم ایفای نقش کرده است.

فیلم «منطقه مورد علاقه» به کارگردانی جاناتان گلیزر سال گذشته موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را برای سینمای انگلستان کسب کند.

۱۴ نوامبر ۲۰۲۴، آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی است. فهرست نامزد‌های اولیه مدعیان اسکار بین المللی نیز ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزد‌های نهایی هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می‌شوند. نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.