سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۶ هزار تن انواع کودیارانه‌ای در آذربایجان‌غربی توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶ هزار تن انواع کودیارانه‌ای طی امسال بین کشاورزان متقاضی در شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده است.

محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع کود توزیعی، حدود ۴ هزار تن در ارومیه، حدود ۱۵ هزار تن در شهرستان‌های جنوب استان و ۷ هزار تن در شهرستان‌های شمال استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: این مقدار کود توزیعی شامل ۲۲ هزار تن کود ازته، ۲ هزار تن کود فسفات و حدود ۲ هزار تن کود پتاس بوده که توسط کارگزاران مجاز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای حمایت از کشاورزان باید الگوی کشت بر اساس اصول و ضوابط کشت استان نهادینه شود تا بتوان محصولاتی که امکان دریافت کود یارانه‌ای را دارند، شناسایی و کود مورد نیاز کشاورزان که الگوی کشت را رعایت می‌کنند، تأمین شود.

مظلومی اظهار کرد: توزیع کود یارانه‌ای از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی در استان به منظور تسهیل در فرآیند توزیع هدفمند، مصرف بهینه کود کشاورزی، حذف واسطه‌ها و صدور حواله‌های فیزیکی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی متصل است، در ادامه گفت: تخصیص کود به کشاورزان بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع پهنه‌بندی انجام می‌گیرد.

وی افزود: کود یکی از عوامل مهم در تولید محصولات کشاورزی است و استفاده از کود مناسب، شرایط بهبود خاک و افزایش تغذیه بهینه گیاهان، افزایش عملکرد و کاهش ضایعات محصولات را نیز فراهم می‌کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه استفاده نادرست از کود‌ها منجر به آلودگی خاک و آب می‌شود، افزود: توزیع کود‌ها به صورت یارانه‌ای و با نظارت مناسب می‌تواند به حفظ محیط زیست و پایداری منابع طبیعی کمک کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.