سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ورزش و جوانان:

از کمیته ملی المپیک دلیل انتخاب لباس کاروان ایران را جویا شدم/ حقوق پیشکسوتان ورزش ۴ برابر می‌شود

کیومرث هاشمی در مورد لباس‌های کاروان ایران در المپیک گفت: ورزشکاران در هفته دوم المپیک قرار دارند و باید حاشیه‌ها را کم کنیم.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مورد لباس‌های کاروان المپیک ایران در پاریس گفت: الان زمان این صحبت‌ها نیست، اما من به صورت کلی می‌گویم. روز اول که آمدم با توجه به تجربه ۳۵ ساله خودم در ورزش اعلام کردم که در جزئیات موضوع کمیته ملی المیپک حضور پیدا نمی‌کنیم.

او ادامه داد: در بحث لباس‌ها، نگاه‌های مختلفی وجود داشت. مقطعی بود که من رئیس کمیته ملی المپیک بودم و به لباس‌ها ایراد گرفتند. من همان زمان اعلام کردم پذیرفتیم و لباس‌ها تغییر پیدا کرد. با توجه به اینکه در هفته دوم هستیم و هفته رشته‌های مدال‌آور ما است، ان‌شاءالله عزیزان رسانه کمک کنند تا ورزش، آرامش لازم را داشته باشد و ما بتوانیم در رشته‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده است، مدال کسب کنیم.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: من از دوستان در کمیته ملی المپیک خواستم دلایل خودشان را در خصوص اینکه چرا این لباس انتخاب شده است، اعلام کنند. ان‌شاءالله در زمان خودش اعلام خواهد شد که چرا این اتفاق افتاده است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص وضعیت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی گفت: نزدیک به هفت هزار نفر از قهرمانان گذشته و پیشکسوتان تحت پوشش این صندوق هستند.

او افزود: این صندوق ۲ هدف را دنبال می‌کند. یکی افزایش درآمد پایدار خواهد بود و دومی توسعه کیفیت خدمات به پیشکسوتان و قهرمانان است. به شکل‌های مختلف این درآمد پایدار توسط صندوق در حال افزایش است. چند شرکت فعال درحال خدمات‌رسانی هستند تا بتوانند این درآمد را افزایش دهند. علاوه بر این وزارت ورزش نیز موظف خواهد بود سالانه مبالغی را به صندوق کمک کند. پیشکسوتان ورزش ایران جزئی از سرمایه‌های ملی کشور هستند.

وزیر ورزش همچنین اعلام کرد: وزارت ورزش سعی دارد بعد از بازی‌های پارالمپیک، یعنی از ابتدا مهر ماه، حقوق پیشکسوتان ورزش چهار برابر افزایش پیدا می‌کند. به طوری که اگر مبلغ دریافتی کسی یک میلیون بوده حداقل به چهار میلیون افزایش پیدا می‌کند و رقم حداکثری نیز بین ده تا دوازده میلیون افزایش پیدا می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.