سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیکر شهید حسین سامی‌مقام در اصفهان تشییع شد

 پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده سرگرد حسین سامی مقام بر دوش فرماندهان و کارکنان مرکز آموزش توپخانه نزاجا اصفهان تشییع شد.

شهید حسین سامی مقام یکی از اسطوره‌های مبارزه با دشمنان ایران اسلامی است که پیکر مطهرش بعد از ۴۴ سال تفحص و از روی کارت شناسایی جای مانده، شناسایی شد.

شهید سامی مقام، اول فروردین سال ۱۳۵۹ در عملیات نجات یکی از فرمانده هان ارتش به نام شهید نصرت زاد به همراه تعدادی از همرزمانش به اسارت حزب دموکرات درآمد تا اینکه دشمن وی را ۱۴ مرداد ۱۳۵۹، یک ماه و نیم قبل از آغاز جنگ تحمیلی به شهادت رساند.


معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: شهدا به پیروی از سیدالشهدا (ع) تمام هستی خود را تقدیم اسلام کردند.

امیر سرتیپ کیومرث شرفی افزود: کوشش جهادی، ساده زیستی، بی توقعی، وفاداری و ولایتمداری از مهمترین خصیصه‌های شهداست.

وی با بیان اینکه با همه شهدا عهد می‌بندیم که مسیر و راه آنها را ادامه خواهیم داد، اضافه کرد: گرامیداشت و تشییع شهدا جان تازه‌ای به جامعه اسلامی می‌دهد.

امیر سرتیپ شرفی با اشاره به اینکه شهدا و خانواده شهدا به ما عزت و آبرو دادند اظهار داشت: کار خانواده شهدا همانند کار امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است که نگذاشتند اسلام و عاشورا فراموش شود.

وی ادامه داد: نظام اسلامی، ولایت، انقلاب و سرزمین و امنیت امروز از امانت‌های ارزشمند شهدا هستند و حفاظت از آنها از اوجب واجبات است.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمندگان اسلام در دوران انقلاب و پس از پیروزی انقلاب فداکاری‌های و از جان گذشتگی‌های بسیاری کردند، اما دفاع مقدس اوج فداکاری و ایثار شهدا بود.

 مراسم تشییع پیکر شهید سامی‌مقام همراه با صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان امروز شنبه ۱۳ مرداد در مرکز آموزش توپخانه نزاجا اصفهان برگزار شد.


همچنین بر اساس برنامه ریزی‌ها مراسم استقبال خودرویی از پیکر این شهید ساعت ۱۸ امروز از مقابل پلیس راه (ورودی بخش وردشت) و مراسم شبی با شهید نیز شامگاه شنبه در حسینیه انقلاب سمیرم برگزار می‌شود.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید فردا یکشنبه ۱۴ مرداد ساعت ۷:۳۰ صبح از مقابل بنیاد شهید شهرستان سمیرم به سمت گلزار شهدا و امامزاده ابراهیم (ع) خواهد بود.

به گفته مسوولان، تاکنون بیش از ۴۷ هزار شهید پیدا شده که ۱۳ هزار نفر از آنان را شهدای مفقود تشکیل می‌دهند و پیکر‌های بیشتر آن‌ها در گلزار‌های شهدا، امامزادگان، دانشگاه ها، پادگان‌ها و مراکز اداری و صنعتی خاکسپاری شده است.

بر اساس گزارش کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، هنوز وضعیت ۲ هزار و ۲۰۰ شهید مشخص نشده و تا زمانی که تکلیف این شهدا روشن نشود، ماموریت این کمیته ادامه دارد.

استان اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.