سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروه اصلی مسلمانان سیاه پوست آمریکا از هریس حمایت کرد

گروه اصلی مسلمانان آمریکا از کامالا هریس معاون بایدن و نامزد دموکرات‌ها به‌دلیل ابراز همدردی بیشتر با مردم غزه، حمایت کرد.

شبکه خبری ان‎‌بی‌سی نیوز نوشت: سلیمه ساسول (Salima Suswell) بنیانگذار و مدیر اجرایی «صندوق شورای رهبری مسلمانان سیاه پوست» آمریکا در مصاحبه با این شبکه خبری تصمیم این گروه برای حمایت از نامزدی هریس در انتخابات ۲۰۲۴ را اعلام کرد و گفت: وی بیشتر از بایدن و دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا با مردم غزه ابراز همدردی کرده است و در سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم اسرائیل) در کنگره حاضر نشد و بار‌ها خواستار آتش‌بس شده است.

در بین اردوگاه گروه‌های غیرمتعهد در قبال رای به بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، این نخستین گروه مسلمانان آمریکا است که اکنون از هریس حمایت می‌کند.

این گروه بازوی اقدام سیاسی سازمان غیرانتفاعی «شورای رهبری مسلمانان سیاه پوست» است که در مارس گذشته با هدف فشار بر دولت بایدن برای درخواست آتش‌بس دائمی در غزه تاسیس شد. صندوق شورای رهبری مسلمانان سیاه پوست نیز فعالیت خود را در ماه مارس به امید فشار بر مقامات منتخب از جمله بایدن برای درخواست آتش بس موقت در جنگ رژیم اسرائیل و حماس آغاز کرد.

ان بی سی نیوز نوشت: حمایت این گروه از هریس با توجه به واکنش‌ها از سوی جامعه مسلمانان در قبال دولت بایدن به دلیل عملکردش در جنگ غزه حائز اهمیت است. تا قبل از اعلام برکناری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، بسیاری از گروه‌های مسلمان در تلاشی هماهنگ تحت عنوان «بایدن را رها کنید» از رای دهندگان خواسته بودند در انتخابات مقدماتی و احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری پاییز آینده در آمریکا به بایدن رای ندهند.

سخنگوی کارزار انتخاباتی هریس در بیانیه‌ای اعلام کرد هریس متعهد به مبارزه با اسلام ستیری و کمک به افزایش فرصت‌های سیاه پوستان آمریکا است.

در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری شده که هریس در همکاری با صندوق شورای ملی مسلمانان آمریکا در انتخابات نوامبر پیروز و برنامه‌های تفرقه انگیز و غیرمحبوب دونالد ترامپ را شکست بدهد.

از زمان اعلام تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی، برخی دیگر از گروه‌های مسلمان در آمریکا اعلام کرده اند همچنان به نامزدی هریس غیرمتعهد هستند و در عین حال بیان می‌کنند که اگر هریس به عنوان نامزد جانشین بایدن نشان دهد سیاست خارجی اش در قبال خاورمیانه متفاوت از رئیس جمهوری فعلی آمریکا است ممکن است این شانس را داشته باشد که مورد حمایت قرار گیرد.

هریس بعد از دیدار با نتانیاهو در واشنگتن گفت اتفاقات ۹ ماه گذشته در غزه ویرانگر بوده است، تصاویری کودکان ناامید و تلف شده، مردم گرسنه‌ای که به دنبال جای امن هستند و گاه برای دومین یا سومین و چهارمین بار آواره شده اند، اتفاقات ناگواری هستند که نمی‌توان به آنها بی اعتنا بود. نمی‌توانیم نسبت به این درد و رنج بی توجه باشیم. من ساکت نخواهم نشست.

گروه مسلمانان آمریکا تلاش می‌کند به افزایش مشارکت رای دهندگان در ایالت‌های سرنوشت سازی مانند ویسکانسین، میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا کمک کند.

ساسول همچنین گفت گروه متبوعش به دلیل مواضع علنی هریس در قبال مسائل داخلی نیز از او حمایت می‌کند. وی گفت فرصت‌های اقتصادی، حقوق برابر، مشاغل و مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و امنیت عمومی، اصلاحات دادگستری مسائل مهم از نظر جامعه مسلمانان آمریکا است که هریس در آنها قوی عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد خود او و برخی دیگر از رهبران گروه، نگران اقدامات احتمالی ترامپ علیه مردم آمریکا و جامعه مسلمانان در صورت بازگشت به کاخ سفید هستند.

ساسول گفت: فکر می‌کنم که این انتخابات، گزینش بین رژیمی استبدادی و دولتی دموکراتیک است. ترامپ در اولین مناظره خود گفت اسرائیل باید کار خود را در غزه تمام کند. ترامپ خود را به بازگرداندن قانون ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا متعهد می‌داند و همچنین گفته است معترضان حامی فلسطین را به ویژه در دانشگاه‌ها اخراج خواهد کرد. این‌ها بسیار بسیار نگران کننده هستند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.