سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کار:

دولت سیزدهم چالش بدهی‌های تامین اجتماعی را برطرف کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم، چالش بدهی‌های تامین اجتماعی را برطرف و هم اکنون پرداخت حقوق مستمری بگیران بدون استقراض پرداخت می‌شود.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تامین اجتماعی آبادان اظهار کرد:با تلاش‌های انجام شده هم اکنون ماهیانه ۶۵۰ هزار میلیارد ریال بابت حقوق بازنشستگان کشور بدون یک ریال استقراض پرداخت می‌شود.

وی یکی از چالش‌های اساسی در ابتدای دولت سیزدهم را موضوع پرداخت مستمری بازنشستگان عنوان کرد و افزود: در حالی سازمان تامین اجتماعی را تحویل گرفتیم که برای پرداخت ماهانه ۲۶ همت حقوق بازنشستگان با چالش مواجه بود و حداقل ۵۰ هزار میلیارد ریال اضافه برداشت در این سازمان وجود داشت.

مرتضوی گفت: امروز اگر چه پرداخت بدون استقراض حقوق بازنشستگان سخت است ولی به همت دولت سیزدهم این امر محقق شده است.

وی افزود: بعد از عید سالجاری ۲۳۰ هزار میلیارد ریال مطالبات داروخانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداخت شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:به روایت بانک جهانی متوسط نرخ بیکاری در کشور هفت درصد است اگر چه در برخی از استان‌های این رقم بیشتر است و باید برای کاهش آن تلاش کرد.

وی اظهار داشت: با نظر خاص شهید آیت الله رییسی، اولویت کاری دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه تمام بود که در این راه قدم‌های مثبتی برداشته شده است.

مرتضوی با اشاره به نگاه ویژه و خاص آیت الله رییسی و دولت سیزدهم به استان و خوزستان اظهار داشت: هشت سفر استانی رییس جمهور در ۲ و نیم سال گذشته به خوزستان بیانگر اهمیت این استان بود.

وی افزود: در سفر استانی رییس جمهور به خوزستان قفل تکمیل نشدن بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آبادان برداشته شد و با نگاه ویژه دولت شاهد افتتاح آن برای استفاده مردم هستیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمارستان تامین اجتماعی آبادان با توجه به در پیش بدون ایام اربعین حسینی می‌توانند مورد استفاده زائران قرار گیرد.

بیمارستان جدید تامین اجتماعی آبادان دارای بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی با ۱۳ بخش بستری، ۶ اتاق عمل و تجهیزات پیشرفته تشخیصی درمانی است.

این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی از جمله جراحی و داخلی زنان و مردان، دیالیز، اطفال، و زایمان، NICU (مراقبت‌های ویژه نوزادان)، ICU، CCU، فیزیوتراپی، مجموعه کامل تصویربرداری مشتمل سی تی اسکن، رادیوگرافی، ماموگرافی، سونوگرافی، آزمایشگاه و دندانپزشکی است.

در بخش تخصصی قلب و عروق نیز خدمات اگوکاردیوگرافی، تست ورزش، مانیتورینگ فشار خون و ریتم قلبی ارائه شده و بخش تخصصی مغز و اعصاب به دستگاه‌های نوار مغز و نوار عصب و عضله مجهز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.