سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف قرص‌های مخدر و روانگردان در خاتم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم، از کشف کشف قرص‌های مخدر و روانگردان در شهر هرات خبر داد.

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: متعاقب وصول گزارش‌های مکرر مردمی مبنی بر عرضه موادمخدر در قالب یک مغازه سوپر مارکت که موجب شیوع اعتیاد بین جوانان شهرستان شده، با ورود ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان، موادمخدر فوق کشف و ضبط گردید. به علت ارتکاب جرم و نیز تخلفات بهداشتی صورت گرفته در عرضه محصولات غذایی، واحد صنفی مذکور پلمپ گردید.

وی افزود: به موجب ماده ۴۰ قانون مبارزه با مواد مخدر، هرگونه خرید، فروش، مصرف و نگهداری متادون جرم محسوب می‌شود و مجازات قانونی آن با حمل و نگهداری ماده مخدر تریاک برابر است. همچنین به موجب ماده ۱۳ این قانون، هرکس واحد تجاری، مسکونی، خدماتی یا صنعتی خود را محلی برای توزیع و فروش موادمخدر یا روانگردان قرار دهد، علاوه بر مجازات‌های قانونی، آن محل به نفع دولت ضبط خواهد شد. 

فیاض فر ضمن قدردانی از دغدغه مندی مردم نسبت اطرافیان و شهر خود در جهت جلوگیری از آلوده شدن به اعتیاد، از خانواده‌ها درخواست کرد حساسیت بیشتری نسبت به فرزندان خود در قبال تغییرات روحی و روانی ناگهانی آنان و تردد‌های مشکوک و دیرهنگام آنها داشته باشند و چنانچه سوال یا ابهامی در این خصوص دارند می‌توانند با حضور در دفتر دادستانی مسائل خود را مطرح نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.