سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

تزریق واکسن پنوموکوک در فارس برای حفاظت از سلامت کودکان

رضائیان زاده با اشاره به اینکه واکسیناسیون، مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفاظت از سلامت کودکان است، از آغاز تزریق واکسن پنوموکوک در کودکان ۲ ماهه خبر داد.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پنوموکوک یکی از شایع‌ترین علت‌های مربوط به عفونت‌های تنفسی و یکی از علت‌های اصلی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در جهان است، اظهار کرد: ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقای سلامت کودکان از طریق کاهش میزان بروز پنومونی، مننژیت، باکتریمی، سپسیس و سایر عوارض شایع ناشی از پنوموکوک می‌شود.

او ادامه داد: برنامه واکسیناسیون پنوموکوک بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در حال حاضر از شیرخواران ۲ ماهه آغاز و از امروز، سیزدهم مرداد، همه پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی استان فارس آماده ارائه خدمت به افراد واجد شرایط هستند.

 رضائیان زاده افزود: این واکسن ۱۰ ظرفیتی، در ۳ نوبت ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی به میزان ۰.۵ سی سی در عضله ران کودک تزریق می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته و پس از آغاز برنامه توسعه ایمن سازی (EPI) از سال ۱۳۶۳ در ایران، دستاورد‌های مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن و ارتقای سامت کودکان کشورمان حاصل شده است.

 او با بیان اینکه واکسیناسیون پنوموکوک، کاهش مصرف آنتی بیوتیک در مراکز درمانی کشور را به همراه دارد، یادآور شد: آموزش‌های لازم برای سیستم بهداشتی و ارسال شیوه نامه‌های لازم نیز در دستور کارگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه قرار گرفته و به همه شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه ابلاغ شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.