سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو مجوز و تعزیرات حکومتی در انتظار گران‌فروشان پرواز‌های اربعین

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر عوامل فروش بلیت پرواز‌های ویژه اربعین نرخ مصوب را رعایت نکنند، با لغو مجوز یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه می‌شوند.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در خصوص نرخ مصوب بلیت پرواز‌های ویژه عملیات اربعین در نشستی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران ارشد صنعت، شرکت‌های هواپیمایی و انجمن مربوطه، بررسی و به تصویب رسید و اطلاع رسانی شد.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد که نرخ‌های مصوب بلیت پرواز‌ها بر روی سایت شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های معتبر اعلام عمومی شود که همگی مکلف به رعایت نرخ‌های مصوب هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح‌کرد: در صورتی که در حوزه نمایش عرضه و فروش بلیت اقدامی خارج از نرخ‌های مصوب تعیین شده انجام شود، مرتکبین تحت عنوان گران‌فروشی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، زائران هم می‌توانند از طریق سامانه حقوق مسافر این سازمان شکایت خود را ثبت کنند تا به آن رسیدگی شود.

یازرلو یادآور شد: گشت‌های حضوری و برخط ۲۴ ساعته برای رصد نرخ بلیت اعلامی از سوی شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌ها راه اندازی شده است و اگر در بازه زمانی ویژه پرواز‌های اربعین نرخ مصوب رعایت نشود، با لغو مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه می‌شوند.

وی ادامه‌داد: برای عملیات ویژه اربعین حسینی امسال تلاش شده است که پرواز‌ها از ۲۶ فرودگاه به مقاصد مذکور انجام شود و در این راستا با طرف عراقی مذاکراتی انجام شده است. همچنین طبق هماهنگی با فرودگاه‌ها و شرکت‌های هندلینگ داخلی تسهیلاتی برای زائران در نظر گرفته شده است که به عنوان مثال می‌توان به پارکینگ رایگان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و افزایش مجوز‌ها با توجه به میزان استقبال از پرواز‌ها اشاره کرد.

برپایه این گزارش، بهای بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان و بهای بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به استثنای استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شد.

منبع: سازمان هواپیمایی کشوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.