سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ شرکت دانش‌بنیان وارد پروژه‌های نهضت ملی مسکن شدند

دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان وزارت راه و شهرسازی گفت: از امروز ۸۰ شرکت دانش‌بنیان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شروع به کار کردند.

سید جواد سادات فریزنی مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان عمران و ساختمان در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن  با بیان اینکه فعالیت ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان عمران و ساختمان کمک به بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در حوزه عمران، ساختمان و زیرساخت وجود دارند، گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم نیز طرح نهضت ملی مسکن در برنامه قرار گرفت و این ابرپروژه هم‌اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.  

دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان عمران و ساختمان با بیان اینکه امروز بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور در حال اجراست که ساخت این پروژه‌ها بازار مناسبی برای حضور دانش بنیان‌ها در کشور فراهم کرده است، گفت: همچنین بخش عمده‌ای از این ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه در شهر‌های جدید در حال انجام است و  با تفاهم نامه امروز از طریق کنسرسیوم‌های فناوری و دانش‌بنیان، صنعتی سازی مسکن  تقویت خواهد شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان در این کنسرسیوم‌ها حضور دارند و با  ظرفیت‌های موجود خود وارد پروژه‌های مشارکتی و پروژه‌های تولید مسکن نهضت ملی مسکن شدند که بازار مناسبی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه رقم می‌زند.

وی یکی از محور‌های امضای این تفاهم نامه را ایجاد فن بازار‌های حوزه عمران و ساختمان اعلام کرد و گفت: در شهر‌های جدید علاوه بر پروژه‌های انبوه سازی، ساخت مسکن به شکل خودمالکی نیز در حال انجام است که با تفاهم امروز و تشکیل این فن بازار‌ها به شکل حضوری این محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به مردمی که درگیر ساخت مسکن هستند، تسهیلات ویژه‌ای عرضه خواهد شد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.