سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان بهزیستی کشور:

اشتغال معلولان با جدیت در دستور است

رییس سازمان بهزیستی کشور، اشتغال معلولان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی را از رویکردهای اصلی عنوان کرد.

علی‌محمد قادری روز شنبه در دیدار با استاندار مازندران در ساری افزود:‌ اعتبارات سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان زیرپوشش به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بحث توزیع تجهیزات کمک توانبخشی و دیگر موارد، هیچ پشت نوبتی نداریم، اظهار کرد: مناسب سازی فضاها و اماکن شهری و روستایی و غربالگری جامعه هدف از اهداف سازمان بهزیستی است و در طی سال های گذشته نیز در این راستا اقدامات اثرگذاری صورت گرفته است.

وی همچنین از افزایش ۲۲۰ درصدی بودجه سازمان بهزیستی کشور در چند سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ در بحث ظرفیت سازی اجتماعی تاکنون ۸۶ مجموعه از تشکل ها و موسسات پای کار هستند و امروز شاهد مرحله دوم ظرفیت سازی در استان مازندران به عنوان بیستمین استان کشور هستیم.

این مقام مسوول کمک به جامعه هدف را رسالت اصلی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد و گفت که در سنوات گذشته اقدامات اثرگذاری در این زمینه صورت گرفته به طوری که حق پرستاری در مازندران از ۲ به هفت هزار نفر افزایش یافته است.

هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در قالب ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار از خدمات سازمان بهزیستی کشور بهره‌مند هستند.

استاندار مازندران نیز در ادامه در سخنانی با بیان اینکه کار کردن در راستای الگوی حکمرانی امیرالمومنین علی (ع) جای تقدیر دارد و مدیران در هر پست و مقامی باید مولای متقیان را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: باید به مناسب سازی فضا و اماکن شهری و روستاها توجه ویژه ای شود.

یوسف نوری افزود: یکی از اهداف استانداری مازندران توجه به حضور پررنگ افراد دارای معلولیت در جامعه است و در این راستا، ویژه سازی اردوگاه برای افراد دارای معلولیت یکی از برنامه های اصلی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت در عرصه های مختلف خوش درخشیدند و باید در جامعه حضور فعالی داشته باشند تا توانمندی های خود را به نمایش بگذارند، اظهار کرد: تمام مدیران دستگاه های اجرایی استان باید همسو با تحقق این مهم، زمینه حضور بیشتر معلولان را در جامعه فراهم کنند.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد. بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.