سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش پنج درصدی تولید پسماند در ملایر

سرانه تولید پسماند در ملایر به ازای هر نفر در روز ۶۸۲ گرم و به ازای هر نفر در ماه ۲۱/۱۰۰ کیلوگرم است که تولید پسماند طی ماه‌های گذشته به ویژه تیرماه در این شهر پنج درصد افزایش یافت.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گفت: در مجموع ماه گذشته ۳/۶۴۹ تُن پسماند خانگی از سطح شهر ملایر جمع‌آوری و به محل دفع پسماند‌های شهر ملایر منتقل شد.

مجتبی داوری با بیان اینکه نسبت به تیرماه سال گذشته ۱۷۲ تُن پسماند بیشتر تولید شد و افزایش پنج درصدی تولید پسماند را داشتیم، گفت: با همکاری خوب مردم ملایر، بیش از ۸۱/۵ درصد این میزان تولید پسماند، در طول شب و حدود ۱۸/۵ درصد آن در طول روز جمع‌آوری شده است.

او با اشاره به روند افزایش تولید پسماند و قرار گرفتن در روز‌های گرم سال، گفت: انتظار می‌رود با همکاری و مشارکت مسوولانه مردم، میزان زباله دفع شده در روز به مرور کاهش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گفت: از این مقدار پسماند نزدیک به ۶۸ درصد به شیوه مکانیزه و با استفاده از خودرو‌های مجهز به فشرده‌ساز و بیش از ۳۲ درصد آن به شیوه نیمه مکانیزه و با بهره‌گیری از خودرو‌های روباز جمع‌آوری شده است.

داوری میانگین پسماند جمع‌آوری شده از سطح شهر را به صورت روزانه ۱۱۸ تُن عنوان کرد و گفت: سرانه تولید پسماند در تیرماه به ازای هر نفر در روز ۶۹۴ گرم و به ازای هر نفر در ماه ۲۱/۵ کیلوگرم است.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گفت: در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳/۵ درصد افزایش جمع‌آوری پسماند به روش مکانیزه انجام شد که انتظار می‌رود با مشارکت مردم میزان تولید پسماند خانگی در ماه‌های آینده روند کاهشی داشته باشد.

داوری گفت: سرانه تولید پسماند در ملایر به ازای هر نفر در روز ۶۸۲ گرم و به ازای هر نفر در ماه ۲۱/۱۰۰ کیلوگرم است که سرانه تولید پسماند در شهر‌های کشور به ازای هر نفر در روز ۷۰۰ گرم و در روستا‌ها ۴۵۰ گرم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.