سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمندسازی بانوان آسیب دیده مهمترین رویکرد در سیستان و بلوچستان است

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: فرایند توانمندسازی بانوان بهبود یافته و دختران آسیب دیده مهمترین رویکرد این دفتر در سال‌های اخیر در استان است تا زمینه ساز باز پیوند این افراد به خانواده و جامعه شود.

زهرا ابراهیمی در بازدید از مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی بهبود یافتگان بانوان زاهدان ضمن قدردانی از مدیریت این مرکز در راستای اقدامات ارزنده و ایجاد محیط امن برای بانوان ساکن در مرکز گفت: رهایی از بلای خانمان‌سوز اعتیاد و مانایی بر درمان هنگامی اثربخش است که فردی که با اراده و امید از دام اعتیاد رهایی یافته و مجال بازگشت به چرخه آسیب و سوء مصرف مواد را نیابد.
وی ادامه داد: یکی از عواملی که در این خصوص نقش محوری دارد قرار گرفتن در فرآیند توانمند سازی اعم از آموزش، مهارت آموزی در جهت ایجاد معیشت و اشتغال پایدار و ورزش است.
مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شناسایی و قرار گرفتن در چرخه درمان، توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد علاوه‌بر زمینه حضور مجدد این افراد در خانواده و نقش پذیری در قامت همسر و مادر جامعه‌ای سالم را نیز تجلی خواهد کرد چرا که جامعه پویا و مولد در گروه خانواده سالم است.
وی تاکید کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر با توجه به روند رو به افزایش برخی از آسیب‌های اجتماعی بسیار تلاش کرده با همکاری دستگاه‌های متولی موضوع پیشگیری، توسعه و ایجاد مراکز ترک اعتیاد، گرمخانه ها، مراکز توانمند سازی، شناسایی محلات آسیب خیز، آموزش خانواده‌های درگیر با فرد معتاد را مورد توجه ویژه قرار دهد.
ابراهیمی بیان کرد: در این راستا اقدمات ارزشمند و ماندگاری برای نخستین بار نظیر ایجاد مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی بانوان در زاهدان، ایجاد مرکز ترک اعتیاد در زاهدان و پهنه بندی‌های استان و ایجاد گرمخانه‌ها در زابل و زاهدان انجام شده است.
وی افزود: همچنان به منظور تقلیل آسیب‌های اجتماعی بویژه در حوزه بانوان این هدفگذاری و حمایت از مراکز ادامه خواهد داشت چرا که باور ما بر این است صیانت از بانوان آسیب دیده از اعتیاد، در درمان آنان بسیار مهم است و تا زمانی که رویکرد صیانت از بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد به طور جد مورد توجه قرار نگیرد نمی‌توانیم نتایج ملموسی در حوزه درمان داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در این زمینه دوره‌های مهارت آموزی در فرآیند درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی تصریح کرد: همچنین نظر به اینکه با ایجاد شغل، فرصت گذران مفید وقت، درآمدزایی و تعلق پذیری اجتماعی در افراد بهبود یافته را منتج خواهد شد و با زیست مطلوب و آبرومند کمتر به مجال بازگشت مجدد به منجلاب اعتیاد پرداخته می‌شود مقرر شد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان در ایجاد شرایط فضای ورزشی به منظور شور و نشاط، ایجاد کارگاه آموزشی و در نهایت اشتغال بکار در واحد‌های تولیدی بانوان مستقر در مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی برنامه ریزی و مساعدت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.