سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای ۵۰ درجه سانتی گراد در جیرفت

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، جیرفت با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز در کشور را داشته است.

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با تاکید بر هشدار هواشناسی طی این هفته، وزش باد نسبتا شدید با انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان بویژه برای شمال غربی نیمه جنوبی و نوار شرقی پیش بینی می‌شود.

 وی افزود: همچنین طی این مدت با تقویت فعالیت مونسون در جنوب شرق کشور رخداد رگبار باران و رعد وبرق در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان متحمل می‌باشد و با توجه به نوع بارش‌ها، جاری شدن روان آب و اختلال در جاده های برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: همچنان تداوم هوای گرم و افزایش دما را در سطح استان داریم و با توجه به کاهش کیفیت هوا و تداوم هوای گرم، خطر گرمازدگی وجود دارد؛ بنابراین قبل از تردد در جاده‌ها از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند و بیماران قلبی، ریوی و کودکان از فعالیت سنگین در فضای باز خودداری کنند.
 
وی بیان داشت: جیرفت طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای۵۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین  منطقه استان کرمان و لاله زار با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین منطقه استان کرمان بوده است. 
 
راستی  حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته جیرفت با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر کشور بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.