سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۹ هزار کرمانی، متقاضی شرکت در پیاده روی اربعین

مدیر حج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۸۰۳ نفر از استان کرمان در پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.

محمد علی ایرانمنش با اشاره به آغاز  ثبت نام متقاضیان پیاده روی اربعین از روز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ مصادف با اولین روز از ماه محرم در سامانه سماح به نشانی http://samah.haj.ir گفت: تاکنون  ۲۹ هزار و ۸۰۳ نفر از مشتاقان پیاده روی اربعین استان کرمان در این سامانه ثبت نام کرده اند.  

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۷ هزار و ۴۴۳ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۳۵۹ زن هستند، افزود: ۱۸ هزار نفر متقاضی خروج از مرز شلمچه و  ۷ هزار و ۸۴۸ متقاضی خروج از 
مرز مهران هستند.  

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۹۸۰ نفر قصد عزیمت با اتومبیل شخصی، ۱۳ هزار و ۲۲۳ نفر قصد عزیمت با اتوبوس، ۵۹۹ نفر قصد عزیمت با هواپیما و  ۵۲۱ نفر  قصد عزیمت با قطار را دارند.  

وی بیان داشت: هموطنانی که قصد تشرف برای زیارت اربعین را دارند حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

ایرانمنش تصریح کرد: زائران توجه داشته باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر می‌باشد و آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

وی بیان داشت: همچنین زائران قبل از شروع ثبت نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.