سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی شورای رقابت مطرح کرد؛

شورای رقابت بر فرآیند قیمت گذاری خودرو نظارت تام دارد

سخنگوی شورای رقابت گفت: شورای رقابت بر فرآیند قیمت گذاری خودرو نظارت تام دارد و این موضوع برکسی پوشیده نیست.

سپهر دادجوی توكلی در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد، براینكه آیا این افزایش قیمت طبیعی و در مسیر قانونی بوده كه شورای رقابت دستورالعمل مزبور را تایید كرده است، افزود: این تلقی شاید تلقی دقیقی نباشد، شورای رقابت بر فرآیند قیمت گذاری خودرو نظارت تام دارد و این موضوع بركسی پوشیده نیست.

سخنگوی شورای رقابت گفت: در حال حاضر۲۷ دستگاه در حوزه خودرو تصمیم گیری و فعل و انفعالاتی مختلفی دارند همچنین وظایفی كه قانون برای شورای رقابت تعیین كرده این شورا بر فرآیند های حوزه خودرو نظارت تام دارد.

توكلی بیان داشت: اینكه فرآیندهای مزبور مورد تایید شورای رقابت باشدیا اینكه اگر تخلفی صورت گیرد به چه نهادی این تخلف را ارجاع دهد چون خود قدرت اجرایی لازم را ندارد این ها بحث های حاشیه ایی كه سوار بر این موضوع می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شك موضوع افزایش قیمت خودرو كه مورد پسند هیچ یك از مصرف كنندگان نیست تابعی از موضوعات مختلف مثل پدیده تورم، تاخیر در واردات خودرو برای تنظیم بازار و مواردی از این قبیل است.

سخنگوی شورای رقابت گفت: فرآیند قیمت گذاری خودرو بازیگران زیادی دارد كه این شورا یكی از حلقه های این زنجیر است.

وی افزود: خوشبختانه با این دستور العمل در حال حاضر بازار خودرو از نظر شاخص رقابت پذیری متعادل تر و شرایط بازار از این نظر در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

توكلی اظهارداشت: نمودارهای آماری نشان می دهد بازار خودرو رقابت پذیرتر شده و به سمت مطلوب بودن در حركت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رادیو اقتصاد به عنوان یك رسانه تخصصی همواره در حوزه های مختلف اقتصادی بویژه در حوزه خودرو كمك حال بوده است.
وی ضمن اشاره به اینكه بازار خودرو با كندی به سمت یك شرایط مطلوب تر در حال حركت است، اظهار امیدواری كرد: همگان روزهای بهتری برای بازار خودرو در كشور شاهد باشند.

برچسب ها: شورای رقابت ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.