سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت قرارداد در سامانه، شرط استفاده از تخفیف و معافیت مالیاتی برای موجران

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: موجران املاک مسکونی مکلفند قرارداد اجاره املاک و مستغلات را ثبت کنند در غیر این صورت شامل تخفیف و معافیت مالیاتی نخواهند شد.

وهاب میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: موجران املاک مسکونی مکلفند قرارداد اجاره املاک و مستغلات را در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور یا در سامانه الکترونیک ثبت اسناد با رعایت قوانین و مقررات مربوط ثبت کنند.

وی اضافه کرد: در صورت انعقاد یا تمدید قرارداد اجاره خارج از سامانه‌های مذکور و بدون ثبت در هیچ یک از آنها ظرف یک ماه، حسب مورد از زمان انعقاد یا تمدید یا ثبت اطلاعات خلاف واقع در سامانه‌های مذکور به تشخیص مرجع قضائی، موجر مشمول تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی این قانون نمی‌شود.

میزانی بیان داشت: علاوه بر آن، مرجع رسیدگی به دعاوی تخلیه، مطالبه اجور معوقه و مطالبه اجرت المثل مکلف است ثبت قرارداد در سامانه را بررسی کند و چنانچه عدم ثبت یا ثبت خلاف واقع را احراز نماید، پس از رسیدگی به دعوا، ضمن صدور رأی، موجر را به تأدیه پنجاه درصد (۵۰ %) ارزش اجاره املاک در مدت قرارداد به نفع دولت محکوم و نیز مراتب را جهت عدم شمول تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی افزود: کلیه قرارداد‌هایی که اثر آن انتقال مالکیت منافع است، در این قانون و قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، در حکم اجاره است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.