سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در غرب استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در شهرستان کردکوی با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: بر اساس گزارش‌های میراث‌بانان افتخاری مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در یکی از منازل مسکونی در شهرستان کردکوی، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه، تیمی کارآزموده از مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی غرب استان با همکاری نیروی انتظامی کردکوی پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی وارد منزل مسکونی شده و پس از بررسی و بازدید، حفاری غیرمجازی به عمق ۱۵ متر و عرض ۱.۵ متر در حیاط این منزل مسکونی شناسایی و در این زمینه چهار نفر دستگیر شدند.

او خاطرنشان کرد: متهمان با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به همراه ادوات حفاری غیرمجاز به نیروی انتظامی کردکوی تحویل شدند.

ساوری در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی_تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.