سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا از تیک‌تاک شکایت می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا با ادعای نقض حریم خصوصی کودکان از برنامه چینی تیک‌تاک و شرکت مادر آن شکایت می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا و کمیسیون تجارت فدرال امروز (جمعه) علیه شبکه اشتراک گذاری ویدئو «تیک‌تاک» و شرکت «بایت دنس» که صاحب آن است شکایتی تنظیم کرده و ادعا کردند که این شرکت مکررا قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان را نقض می‌کند.  

به گزارش ان‌بی‌سی، دولت آمریکا در دعوی خود ادعا کرد که تیک‌تاک آگاهانه داده‌های میلیون‌ها کودک زیر ۱۳ سال را جمع‌آوری کرده و به آنان اجازه داده با بزرگسالان و محتوای مناسب سن آنها تعامل داشته باشند. طبق این دادخواست، تیک‌تاک متهم است که داده‌هایی مثل ایمیل کاربران زیر ۱۳ سال را ذخیره کرده و به آنان اجازه می‌دهد حساب‌های عادی ایجاد کنند (در حالی که یک نسخه ویژه برای کودکان زیر ۱۳ سال نیز دارد)؛ و اینکه درخواست والدینی که به دنبال حذف حساب فرزندان خود هستند را رعایت نمی‌کند.  تیک‌تاک تمامی این اتهامات را رد کرده است.  

این برنامه چینی که در آمریکا بسیار محبوب شده، در ماه‌های اخیر بار‌ها محل بحث مقامات آمریکایی در خصوص تهدید امنیت ملی بوده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه آوریل لایحه‌ای را امضاء کرد که شرکت بایت دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا در آمریکا ممنوع شود. تیک‌تاک به کاربران آمریکایی خود قول داده این لایحه را به چالش بکشد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.