سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار توفانی؛ سلامت شهروندان سیستانی در خطر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: شروع توفان و رعایت نکردن نکات بهداشتی سبب تشدید و تهدید خطرات ناشی از توفان بر سلامت شهروندان منطقه سیستان می‌شود.

مجتبی رفیق دوست با بیان اینکه با شروع توفان میزان آلودگی از حد استاندارد فراتر می‌رود، اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر افراد گروه‌های پرخطر، افراد عادی نیز از این توفان‌ها در امان نیستند و با توجه به بالا بودن آلودگی این مساله در دراز مدت موجب بروز بیماری‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش ذرات معلق باعث افزایش بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، چشمی و قارچی پوست و حتی باعث اختلال در فعالیت‌های اجتماعی و حمل و نقل و همچنین سبب افزایش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل به شهروندان سیستانی جهت حفظ سلامتی بیشتر توصیه کرد: تمام افراد از تردد‌های غیرضروری خودداری کرده در منازل خود بمانند و با ماسک یا پارچه مرطوب جلوی دهان خود را بگیرند و تا حد امکان با اتومبیل شخصی در جاده‌ها تردد نکنند.

وی ادامه داد: بیماران تنفسی، قلبی و چشمی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیرضروری خودداری کنند.

رفیق دوست افزود: شهروندان درب و پنجره‌های منازل را محکم کرده و تا حد امکان از ورود خاک به محل زندگی جلوگیری و شیر و مایعات فراوان استفاده و در صورت احساس تنگی نفس شدید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سرعت توفان در زابل به ۱۱۵ کیلومتر در ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت، زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به یک‌هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۸ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا یک‌هزار متر کاهش داد.

وی بیان کرد: در شمال سیستان و بلوچستان تا صبح شنبه وزش باد شدید، گرد و خاک و در برخی ساعات توفان گرد و خاک رخ خواهد داد و در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای خودداری شود.

برچسب ها: طوفان شن ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.