سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پذیرش ۱۵۰ دانشجوی دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از پذیرش ۱۵۰ دانشجوی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور در ۶ دانشگاه تیپ یک، خبر داد.

دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، صبح روز پنجشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳ پس از  آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی گفت: رشته‌های توانبخشی خصوصا فیزیوتراپی به دلیل افزایش سن امید به زندگی و افزایش سن جمعیت، نیاز مبرم حال و آینده کشور است.

وی با اشاره به قدمت و سابقه رشته فیزیوتراپی، افزود: این رشته سابقا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین PhD پذیرش دانشجو داشت و راه‌اندازی دوره دکترای فیزیوتراپی برای سالیان متوالی، مورد درخواست اساتید و متقاضیان بود. امسال برای اولین بار در کشور، دوره دکترای حرفه‌ای مصوب و آزمون آن برای نخستین بار برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از مشارکت حدود ۱۹۰۰ نفر در این آزمون خبر داد و گفت: تقریبا حدود ۱۵۰ نفر در ۶ دانشگاه پذیرفته خواهند شد. این رشته برای سال‌های زیادی در کشور وجود نداشت و دانشجویان برای تحصیل در آن، ناگزیر به کشور‌های منطقه سفر می‌کردند.

باقری فرد، با بیان اینکه "پس از تصویب و شروع دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی در کشور، امیدوارم بتوانیم در آینده پاسخگوی نیاز‌های مردم در حوزه توانبخشی باشیم" خاطرنشان کرد: نتایج آزمون در حدود یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که این رشته برای نخستین بار در کشور مصوب شده است؛ تنها در ۶ دانشگاه بزرگ دانشجو می‌پذیرد و امیدواریم در آینده بتوانیم از لحاظ کمیت آن را افزایش دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه کشور از اساتید و زیرساخت‌های خوبی برای تربیت دانشجو در این رشته برخوردار است. امیدوارم در اقدام بعدی بتوانیم دانشجوی دکترای حرفه‌ای در رشته شنوایی سنجی پذیرش کنیم.

هدف؛ تربیت فیزیوتراپیست‌های توانمند است

ابراهیمی، دبیر بورد توانبخشی کشور، تصویب رشته دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی و برگزاری آزمون آن را پس از بیست سال اعلام نیاز از سوی اساتید، تصمیمی با درایت از سوی مسئولان وزارت بهداشت خواند و افزود: متاسفانه آموزش این رشته در ترکیه و پاکستان از کیفیت خوبی برخوردار نبوده، اما در ایران از طریق آزمون و به صورت کاملا علمی و جدی در این رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی ضمن قدردانی از حمایت و پشتکار معاون آموزشی وزارت بهداشت در راه‌اندازی این رشته گفت: ایران در رشته فیزیوتراپی در منطقه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و راه‌اندازی این دوره می‌تواند به رشد آن کمک کند.

ابراهیمی، فیزیوتراپیست را مهندس حرکت خواند و گفت: در تلاشیم تا دانشجویانی توانمند در این حوزه تربیت کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.