سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش صادرات شهرستان ساوه

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۸۸ هزار تن انواع کالا به ارزش ۹۸ میلیون دلار صادرات از این منطقه صورت گرفته است.

مطلبی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صادرات از این منطقه اقتصادی از نظر وزنی، ۱۵ درصد و از لحاظ ارزش نیز ۳۳ درصد رشد داشته است.
او افزود: عمده کالا‌های صادراتی از این گمرک شامل، شیرین عسل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، آبگرمکن و قطعات یدکی، کربنات کلسیم، دستمال کاغذی و هیدروکربن و روغن‌های صنعتی به مقصد کشور‌های عراق، امارات، افغانستان، سوریه، ترکیه و عمان، روسیه و آذربایجان بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه عنوان کرد: در همین مدت حجم واردات انواع محصولات به ارزش ۲۳۵ میلیون دلار به حجم ۱۰۱ هزار تن بوده که از نظر وزنی ۵۲ درصد و از نظر ارزشی پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
مطلبی ادامه داد: عمده کالا‌های وارداتی شامل، دستگاه‌های خط تولید، اسانس و تکه‌های میوه، خرید الیاف، مواد اولیۀ دارویی از مبداء کشور‌های قطر، هلند، کره، امارات چین و ایتالیا بوده است.
او گفت: در رویۀ ترانزیت مقصد نیز ۷۸ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۸۳ میلیون دلار از سایر گمرکات به گمرک منطقۀ ویژۀ اقتصادی کاوه ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی ۴۳ درصد و از نظر ارزشی ۴۲ درصد رشد داشته است.

برچسب ها: ساوه ، گمرک ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.