سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه قابلیت‌های جدید برای افزایش امنیت دستگاه‌های گلکسی

کاربران گوشی‌های سامسونگ اکنون می‌توانند فایل‌های منقضی‌شونده بدون امکان ثبت اسکرین‌شات برای دیگران ارسال کنند.

سامسونگ در سال‌های اخیر قابلیت‌های امنیتی متعددی مثل Knox و Secure Folder را برای دارندگان محصولات این شرکت منتشر کرده است که امنیت آنها را در مقایسه با نسخه خام اندروید، افزایش می‌دهد. اکنون کره‌ای‌ها دو ویژگی امنیتی دیگر را هم به لیست امکانات گوشی‌های خود اضافه کرده‌اند تا امنیت و حریم خصوصی کاربران سری گلکسی بیش از پیش شود.

باید اشاره کنیم که ویژگی Private Sharing با محدودیت‌هایی همراه است. برای مثال تنها ۲۰ فایل را می‌توان به‌صورت همزمان برای هر کاربر ارسال کرد که مجموع حجم آنها نباید بیشتر از ۲۰۰ مگابایت باشد. سامسونگ ادعا کرده است که از فناوری مبتنی‌بر بلاک‌چین برای رمزگذاری فایل‌ها و تأمین امنیت داده‌های کاربران محصولات خود استفاده می‌کند.

برای فعال کردن قابلیت مذکور، ابتدا باید فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از زدن گزینه به اشتراک‌گذاری (Share)، گزینه Quick Share را انتخاب کنید. در ادامه روی سه‌نقطه بزنید و از منوی باز شده، گزینه Turn on Private sharing را انتخاب نمایید. پس از ارسال فایل می‌توانید اقدام به تنظیم تاریخ انقضای فایل یا بستن امکان ارسال مجدد کنید.

افزایش امنیت داده‌های کاربران در سرویس سامسونگ کلاد

سامسونگ قابلیت دیگری را هم تحت عنوان Enhanced Data Protection معرفی کرده است که می‌تواند امنیت داده‌های کاربران که روی سرویس ابری این شرکت ذخیره شده‌است را افزایش دهد. ظاهراً این ویژگی در ابتدا برای محصولات سری گلکسی S24 ارائه خواهد شد و موقع همگام‌سازی داده‌های گوشی یا گرفتن بکاپ از آنها روی سرویس Samsung Cloud اعمال می‌شود.

هدف از به‌کارگیری فناوری مذکور، کاهش احتمال از دست رفتن داده‌ها به‌کمک رمزنگاری سرتاسری (End-to-End) است؛ در نتیجه رمزگشایی داده‌های ابری تنها با استفاده از دستگاه کاربر ممکن خواهد بود. به‌عبارتی دیگر، حتی اگر داده‌های سرویس ابری سامسونگ لو برود هم باز امکان شکستن رمزنگاری آنها بدون دسترسی به گوشی کاربر، وجود ندارد.

سامسونگ یک کد ریکاوری برای کاربرانی که قصد فعال کردن قابلیت گفته‌شده را دارند، در نظر گرفته است. این کد در هنگام سرقت یا گم شدن گوشی کاربرد دارد و می‌توان با استفاده از آن اقدام به رمزگشایی داده‌ها کرد؛ در غیر این صورت، دسترسی مجدد به داده‌های سرویس ابری وجود نخواهد داشت. برای فعال کردن این ویژگی، ابتدا به اپلیکیشن کلاد بروید و سپس روی آیکن سه‌نقطه بزنید و از منوی باز شده، گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید. در ادامه به بخش Security and privacy بروید و روی گزینه More security settings بزنید. حالا گزینه Enhanced data protection را انتخاب کرده و آن را فعال کنید.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: سامسونگ ، گلکسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.