سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در کردستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان۲ ماهه از فردا شنبه همزمان با سراسر کشور در استان اغاز خواهد شد.

 جهانبخش یوسفی گفت: واکسن‌های روتا ویروس و پنوموکوک از واکسن‌هایی است که از بیماری‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: این واکسن‌ها از روز شنبه ۱۳ مرداد ماه در استان کردستان همزمان با سراسر کشور برای کودکان دو ماهه شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کودکان زیر یک سال می‌توانند از مزایای واکسن پنوموکوک بهره‌مند شوند، گفت:  واکسن پنوموکوک به همراه واکسن روتا ویروس که از اسهال‌های شدید در کودکان پیشگیری می‌کند، از مهم‌ترین واکسن‌های دوران نوزادی هستند و در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی استفاده می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: واکسن پنوموکوک به صورت تزریقی است که طبق برنامه ملی ایمن سازی در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی به نوزادان تزریق می‌شود.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: پنومونی پنوموکوکی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در سراسر جهان است لذا با تزریق این واکسن می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های جدی و بستری شدن کودکان در بیمارستان جلوگیری کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.