سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دوبرابری توان داخلی در ساخت و تعمیر شناور‌های دریایی

ساخت ۲ کشتی ۳هزار و ۵۰۰ تنی با استفاده از توان شرکت‌های داخلی و مهندسان ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

تولید شناورهای مورد نیاز در صنعت دريايي کشور و  انجام تعمیرات و بازسازی کشتی‌های خارجی، برنامه‌ریزی برای طرح توسعه با نگاهی به تجارت دریایی در دریای خزر، ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط در دو دانشگاه فنی  و امکان‌سنجی برای راه‌اندازی دبیرستان تخصصی به منظور جذب دانش‌آموزان از مقطع متوسطه و پرورش آن‌ها در حوزه صنایع دریایی بخشی از فعالیت‌های شرکت صنایع دریایی ایران به شمار می رود که در صورت تحقق می‌تواند آینده پویا و روشنی را برای این مجموعه و صنایع دریایی در کشور رقم زد.

شرکت  صنایع دریایی ایران دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در شهرهای  شمالی کشور است که خدمات لازم و گسترده‌ای را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهد. این مجموعه با تلاش مستمر برای ارتقای سطح فناوری با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فراساحلی نفت و گاز، کشتی‌سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را دریافت کرد. حالا نیز مدتی است که فرآیند توسعه را علاوه بر حوزه زیرساختی، در بخش نرم‌افزاری، بازرگانی و آموزش با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کند.

در همین رابطه پیش از این مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود به دنبال فعال کردن کریدور شمال به جنوب هستیم که ۳۰ درصد شناور را افزایش دادیم و امیدواریم با تحویل شناورها، هر سال ۲ فروند شناور به مجموعه افزوده شود.

 مدرس خیابانی افزود:  خط تولید ساخت شناور در کلاس خزر چند ماه پیش افتتاح شد و دانش فنی در صدرا بومی شد و می تواند به سرعت ساخت شناورها کمک کند.

به گفته مدرس خیابانی، البته بخشی از تجهیزات شناور وارداتی است اما مهم دانشی است که در اختیار متخصصان‌ و مهندسان و مدیران این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: تجارت منطقه خزر توسعه خواهد یافت و قدرت اول کشتیرانی منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین در این زمینه نوری استاندار مازندران  با تاکید بر گسترش روابط با کشورهای همسایه از مشخص شدن مجری ساخت کشتی غول پیکر ایران و افزایش 2 برابری توان داخلی در تعمیر کشتی خبر داد.

یوسف نوری در آیین کیل‌گذاری شناور لایروبی هزار مترمکعبی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران  اظهار کرد: مجموعه کشتیرانی صدرا عملکرد بسیار خوبی از خود به یادگار گذاشت و در حال حاضر در مرحله تکاملی خود قرار دارد.وی با بیان این‌که مجموعه صدرا در حال تکمیل، ساخت و تعمیر کشتی‌های بزرگ برای کشور است، گفت: با توجه به پس‌روی آب دریای خزر و لایروبی بندر نوشهر ساخت دو فروند کشتی ۳ هزار و ۵۰۰ تنی در صدرا شروع شد که تا شهریور سال آینده ساخت آن به پایان می‌رسد.

وی  عنوان کرد: با توجه به دانش فنی بالای مجموعه صدرا با توسعه زیرساخت‌ها توان کشتی‌سازی این مجموعه به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: در راستای سیاست کلی توسعه دریامحور به فرموده رهبر معظم انقلاب توسعه زیرساخت‌های تولید با توجه به شعار سال و مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفت.

براساس این گزارش شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با هدف ساخت و تعمیر کشتی در سال ۱۳۴۷ در بوشهر با تعمیر و ساخت انواع شناورهای دریایی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های پس از انقلاب بنابر نیاز روزافزون و تقاضای حاکم در بازار خلیج فارس و دریای خزر فعالیت خود را در صنایع فراساحل گسترش داد و این شرکت درحال حاضر مجهز به جامع ترین و کامل ترین امکانات برای طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب انواع سازه‌ها و شناورها است.

این مجموعه دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و وسیعی را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهند و شرکت صدرا با تلاش مستمر برای ارتقای سطح تکنولوژی با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فرا ساحلی نفت و گاز، کشتی سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را گرفت.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: شناور ، ساخت شناور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.