سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید حمایتی تخم‌مرغ به ۲ هزار و ۸۰۰ تن رسید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای مرداد ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم‌مرغ با نرخ ۵۵ هزارتومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با اعمال خرید حمایتی تخم مرغ توسط اتحادیه، قیمت هرکیلو تخم مرغ با افزایش ۷ هزارتومانی به ۴۲ هزارتومان رسیده است.

به گفته او، بنابر آمار تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ با نرخ ۵۵ هزارتومان در راستای کاهش زیان مرغداران و جلوگیری از حذف زیان گله خرید حمایتی شده و پیش بینی می شود که تا پایان مرداد به ۵ تا ۷ هزارتن برسد.

کاشانی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای صادرات ماهانه ۱۰ تا ۱۲ هزارتن تخم مرغ افزود: هم اکنون صادرات تخم مرغ به کشورهای افغانستان، امارات، قطر و سودان برای اولین بار انجام شده است و امیدواریم با مذاکرات صورت گرفته از هفته آینده اولین پارت تخم مرغ به عمان بعد از ۶ ماه ممنوعیت ارسال شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه پتانسیل تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن و صادرات ۲۵۰ هزارتن تخم مرغ با زیرساخت های فعلی وجود دارد، گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال تولید به بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزارتن و صادرات حداقل ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزارتن برسد.

او گفت: علی رغم آنکه معاونت وزارت جهاد در جریان قیمت تمام شده تخم مرغ و زیان مرغداران است، اما هنوز اقدامی در اصلاح قیمت صورت نگرفته است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.