سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرالیا از تل‌آویو خواست با سازمان‌های امدادی همکاری کند

وزیر امور خارجه استرالیا گفت: کشور استرالیا تلاش می‌کند برای تجدید نظر رژیم صهیونیستی در هماهنگی با سازمان‌های بشردوستانه در جنگ غزه، به آن فشار بیاورد.

 پنی ونگ، وزیر امور خارجه استرالیا گفت که کشورش پس از یک تحقیق درباره حمله مرگ‌بار رژیم صهیونیستی به مرکز خیریه آشپزخانه جهانی در غزه، در تلاش است به این رژیم فشار بیاورد که در هماهنگی‌های خود با سازمان‌ها و نهاد‌های بشردوستانه تجدید نظر کند.

در این حمله رژیم صهیونیستی به کاروان امدادی آشپزخانه جهانی که در اول آوریل در غزه انجام شد، هفت تن از نیرو‌های امدادی از استرالیا، لهستان، انگلیس، فلسطین و یک شهروند دوتابعیتی آمریکا و کانادا کشته شدند.

رژیم صهیونیستی مسئولیت این حمله را پذیرفت، اما آن را یک «اشتباه» خواند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که ونگ در این باره گفت: ما در حال همکاری با سازمان ملل و جامعه بین‌المللی برای فشار آوردن به اسراییل به منظور اصلاح هماهنگی‌ها و تعامل آن با سازمان‌های بشردوستانه هستیم. دولت استرالیا تا زمانی که حفاظت مناسب از نیرو‌های امدادی به عمل بیاید، ایستادگی خواهد کرد.

استرالیا این حمله رژیم صهیونیستی را به «نقص‌های جدی» ناشی از شیوه کار نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی، «شناسایی اشتباه» و «خطا در تصمیم‌گیری» نسبت داد.

در ۱۰ ماه گذشته در حمله رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۳۹ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند.

حمله به کاروان امدادی آشپزخانه جهانی اولین مورد از حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و اماکن غیرنظامی نبوده است. این رژیم بافت مسکونی غزه، مساجد، کلیساها، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های آوارگان، کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها را نیز از آغاز جنگ غزه هدف حملات خود قرار داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.