سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت هوای پایتخت آلوده است/ ۹ نقطه در وضعیت قرمز

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۱۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران صبح جمعه ۱۲ مرداد در شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار گرفت.

 بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در این شرایط قرار گرفته و ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است بنابراین به سالمندان، بیماران قلبی و ریوی، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود در منزل بمانند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص بر روی عدد ۱۴۰ قرار داشت و هوای پایتخت آلوده برای گروه‌های سنی حساس جامعه بود.

بر اساس اطلاعات سنجش کیفیت هوای تهران، اکنون کیفیت هوا در ۹ ایستگاه پیروزی (منطقه ۱۳)، ستاد بحران (منطقه ۷)، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، پاسداران (منطقه ۳)، دانشگاه تهران و ژئوفیزیک (منطقه ۶)، شهرداری (منطقه ۱۵) و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی آیت و سایر مناطق تهران نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک، ۹۷ روز هوای سالم، ۳۱ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و ۲ روز هم هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی استنشاق کردند.

همچنین از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۱۸ روز هوای قابل قبول، ۹۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.